. Vandaag ben ik al vrolijk naar mijn paard gegaan niet eens bezorgt van oh wat zal ze vandaag weer uitvreten of: welk touwtje gaat r vandaag breken , welke teen gaat nu breken
Het begon toen ik haar uit haar stal haalde, ik nam haar niet mee zoals gewoonlijk: Halster om *sleurt paard uit stal en gooi in losgooi bak* Nee ik heb haar halster omgedaan, en gevraagt of ze wou blijven staan tot ik haar stal uit was, en omgedraait was, Daarna vroeg ik Ga je mee? En toen liep ze zo heel rustig haar stal uit NAAST mij mee naar de bak.. Ik stond versteld!! Toen ik haar terug uit de bak wou lijden liep ze me al voorbij, Ik heb haar nu zo ver dat als ze mij voorbij loopt, ze een paar passen terug doet... Dit kan ik nu aan haar vragen doormiddel van dat ik alleen mijn hand neerleg op haar borst.. en ze loopt terug!! Ik hoef niet meer te duwen! niet meer boos te worden! Ik vind het met een woord geweldig! Sorry dat het nu al zon lang verhaal is maar ik MOEST het gewoon echt eve kwijt, En ik wil hier ZEKER weten nog verder in verdiepen samen met mijn lieve merrie.Iemand nog leuke tips? oefeningetjes of ideetjes? Ze zijn meer dan welkom!!
Groetjes * een hele superblije* Esther

Ik ben echt zo supr blij!! haha sorry hoor!!
). Echt heel bijzonder om samen mee te maken, samen te groeien als team.