Overtuigt!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PinkyBubble

Overtuigt!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 17:07

Hoihoi!! Zoals ik al in een topic eerder bij omgang heb geplaatst, Dat mijn paard onhandelbaar is is totaal ineens omgeslagen vandaag. Ik heb vandaag op school (ja hahah op school) Vanalles bestudeerd over het Natural horseman ship en oefeningetjes voorbeeldjes gezien en dacht bij mijzelf DAT ga ik eens proberen bij "mijn kronkelpaard " zoals de mensen op stal haar nu dus noemen Boos! . Vandaag ben ik al vrolijk naar mijn paard gegaan niet eens bezorgt van oh wat zal ze vandaag weer uitvreten of: welk touwtje gaat r vandaag breken , welke teen gaat nu breken Tong uitsteken Het begon toen ik haar uit haar stal haalde, ik nam haar niet mee zoals gewoonlijk: Halster om *sleurt paard uit stal en gooi in losgooi bak* Nee ik heb haar halster omgedaan, en gevraagt of ze wou blijven staan tot ik haar stal uit was, en omgedraait was, Daarna vroeg ik Ga je mee? En toen liep ze zo heel rustig haar stal uit NAAST mij mee naar de bak.. Ik stond versteld!! Toen ik haar terug uit de bak wou lijden liep ze me al voorbij, Ik heb haar nu zo ver dat als ze mij voorbij loopt, ze een paar passen terug doet... Dit kan ik nu aan haar vragen doormiddel van dat ik alleen mijn hand neerleg op haar borst.. en ze loopt terug!! Ik hoef niet meer te duwen! niet meer boos te worden! Ik vind het met een woord geweldig! Sorry dat het nu al zon lang verhaal is maar ik MOEST het gewoon echt eve kwijt, En ik wil hier ZEKER weten nog verder in verdiepen samen met mijn lieve merrie.

Iemand nog leuke tips? oefeningetjes of ideetjes? Ze zijn meer dan welkom!! Pling

Groetjes * een hele superblije* Esther

__elise__

Re: Overtuigt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:08

oh wat goed!!
zo zie je maar, met geduld kom je een heel eind Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:09

Fijn dat je al zulke verbeteringen zag...ik kan je het boek Grondwerk van Inge Teblick alleen maar adviseren, daar staan hele leuke dingen in.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:19

Super zeg!
De stukken die je gelezen heb hebben goed geholpen, zou ik mogen weten waar je die info vandaan gehaald heb?

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 17:24

Van de sites die in het sticky ding hier staan, en www.pink-horizon.nl staan ook super leuke oefeningetjes op.

Cassidy schreef:
Fijn dat je al zulke verbeteringen zag...ik kan je het boek Grondwerk van Inge Teblick alleen maar adviseren, daar staan hele leuke dingen in.

Is dit boek duur? of hebben ze het ook in een bibliotheek dat je weet?
__elise__ schreef:
oh wat goed!!
zo zie je maar, met geduld kom je een heel eind Lachen

Zeker weten! eerst werd ik alleen maar banger, maar toen ik dit gelezen had toen zei ik tege me zelf STEL je niet zo aan! er zijn ergere paarden, en ik weet dat mijn lieverd gewoon alleen diep gekwetst is en wil laten zien dat ze sterk is en het niet nog een keer laat gebeuren, Maar ik wil wel dat ze weet dat ze zig voor mij wel kan openen, en vandaag is dat dus een klein beetje gebeurd Zal wel een tijd duren voor ik haar verdere vertrouwen heb gewonnen, maar het is het wachten en vele geduld en grondwerk allemaal dubbel en dwars waard Want het is een onwijs lief en eigenwijze merrie!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:28

Goed dat je de betere weg in bent geslagen. Wat je vanmiddag gedaan hebt, noem ik gewoon je paard met respect behandelen. Lachen
Veel succes nog.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 17:32

Haha dankjewel!! Hewt is gewoon net of er een nieuwe deur is geopent, en dat er een stukje van haar muur afgebroken is. En vanmiddag voelde ik ook zeker van haar kant wederzijds respect!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 17:32

Fijn om te horen dat het goed gaat Lachen Verder heb ik een beetje het idee dat het komt omdat je zo kalm blijft. Zoals iedereen als eerste leert: een paard voelt dat je bang bent ( dus ook als je gestresst bent of wat dan ook ). Misschien komt het omdat jij vol kalmte naar je paard ging en wat zelfverzekerder was over de situatie. Ik raad je dan ook aan om natural te blijven volgen, en verlies vooral je geduld niet!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 17:36

LadyElmira schreef:
Fijn om te horen dat het goed gaat Lachen Verder heb ik een beetje het idee dat het komt omdat je zo kalm blijft. Zoals iedereen als eerste leert: een paard voelt dat je bang bent ( dus ook als je gestresst bent of wat dan ook ). Misschien komt het omdat jij vol kalmte naar je paard ging en wat zelfverzekerder was over de situatie. Ik raad je dan ook aan om natural te blijven volgen, en verlies vooral je geduld niet!

Inderdaad ja, mijn paard voelt stres uitermate aan, niet alleen van mij maar ook van een ander die langs loopt en kan hier fel op reageren.

En zelfverzekerder ben ik nu zeker! ik heb nog nooit zomaar opgeggeven en ben het nu zeker niet van plan, en Izzy is ook geen opgevertje! Ze is echt een vechtertje.
Ik ga mijn uiterstebest doen om hier verder in te verdiepen en het te blijven volgen, en vooral me geduld inderdaad niet te verliezen Bloos Ik ben echt zo supr blij!! haha sorry hoor!! Bloos

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 21:55

Niks sorry, super leuk om te lezen!
Jij komt er wel!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 20:24

Ik heb vandaag gewerkt met mijn paard in de longeerbak, Zonder touw en een klein zweepje als ondersteuning, Als ik hem niet nodig had lag hij op de grond, Ze heeft mij gehoorzaamd op mijn gebaren en mijn stem, Het was zoo vet! ze deed echt haar best, En was super ontspannen!!

Ik voel dat in 2 dagen er weer een stukje van haar muur om haar heen is afgebroken en ze een beetje vertrouwen in mij begint te krijgen, Steeds als ik voorbij liep ook al stond ze in de bak los liet ze zon lief hinnikje ontsnappen en als ik dan naar haar keek, Dn keek ze snel weg alsof ze niets deed haha Maar super lief.

Ik ben echt super blij me dit resultaat en ga heir zeker mee door, ik kan zelfs normaal aan de poetspaal met haar poetsen zonder dat ze weer eens steigert , haar touwtjes breekt en weg rent. Ik ben echt heel blij en sta versteld wat je hiermee al in 2 dagen kan berijken!!

Groetjes * Super tevreden* Esther

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:05

Wat goed om te lezen dat je je paardje zo kan helpen weer vertrouwen op te bouwen en samen zoveel dingen te leren.
Ik doe zelf voornamelijk freestyling met mijn jonge paard en onze band is inmiddels geweldig. Hij was vrij nerveus en angstig in het begin en moet je hem nu zien! In een klein jaar tijd is hij veranderd van een 'baby'paard Ihij was 2 jaar) naar een samenwerkend, volwassener paard (al moet 'ie nog jaren groeien, hoor, hij is nu 3 jaar Knipoog ). Echt heel bijzonder om samen mee te maken, samen te groeien als team.

Succes ermee en lees en leer zoveel mogelijk. Je krijgt het echt terug van je paard!! Lachen

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-07 08:39

Hihi! ja inderdaad ja ik ben echt zo trots op haar, en ook stiekem een klein beetje op mezelf dat ik nu minder snel me geduld verlies haha ( normaal ben ik best wel geduldig hoor daar niet van verzorg ook een fries van 3 dus als ik geen geduld had dan had het echt niet zo goed gegaan tussen ons) En wat leuk dat jou jonge paardje zo goed is opgeknapt!! en het is inderdaad super bijzonder om van een " wild paard" een lief en mak paardje te kunnen maken doormiddel van wederzijds vertrouwen.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 08:45

Wat gaaf zeg dat het nu wel lukt!
Ik zou grondwerk gaan doen als ik jou was,
veel succes ermee!