Hij is inmiddels goed actief en reageert heel direct op naar voren en terug rijden. Blijft ook goed in een gelijkmatig tempo doorgaan als ik verder niks vraag. In het begin zakte hij vrij snel terug in tempo namelijk.
Rechtrijden is wat moeilijker maar ook dat gaat met wat aanmoediging in een recht spoor. Vooral door rechts vallen moet ik in de gaten houden.
Van de (inval) instructie heb ik geleerd om hem schoudervoor te rijden. Linksom gaat dat goed nu en daarmee is ook het inbuigen in de wending drastisch verbeterd. Alleen rechtsom wil het niet zo, er zit wel wat vooruitgang in maar hij blijft naar rechts neigen. Als de volte kleiner wordt, en bij slangenvoltes enzo buigt hij wel in maar hij hangt dan volgens mij tegen het lemoen aan ipv op eigen benen te lopen. Bijtikken met de zweep werkt op zich wel aardig maar ik ben dan gauw de druk kwijt op de leidsel als ik verder naar voren wil aantikken. Met 1 hand rijden ben ik op aan het oefenen trouwens maar tis moeilijk

Nou zou ik er natuurlijk op kunnen gaan zitten en het daarmee verbeteren maar ik wil juist leren om het voor de wagen op te lossen.
Tips?
De invalinstructie komt helaas niet meer en de huidige is eh.. een beetje de spirit kwijt geloof ik.