Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hamazone schreef:Denken jullie dat zijn situatie kan verbeteren als hij natuurlijker zou worden gehouden?
En hoe dan? Heeft iemand daar ervaring mee?
Visconti schreef:cushing is lang niet altijd einde verhaal, er zijn tegenwoordig vrij goedkope medicijnen die de boel nog heel wat op kunnen rekken...
coulash schreef:ik zou (als je er al niet geweest bent) surfen naar http://www.paardnatuurlijk.nl. De info die je daar leest heel aandachtig opnemen: kijken of je het toe kan passen op jou situatie: let op het is een MANIER VAN PAARDENHOUDEN....
Niet alleen de ijzers eronderuit, maar de hele achtergrond meenemen in de verzorging van het paard en ik weet zeker dat het in ieder geval een KANS krijgt als je dit op dit paard zou kunnen toepassen! Heel veel succes ermee, vooral voor het paard! Groeten Bianca
Ashquar schreef:Als ik jou was zou ik hem in de bak zetten met hooi en water. Het zand is lekker koel voor zijn hoeven. Als je het hooi op verschillende plekken legt kan ie ook nog een beetje lopen. Mijn pony is vorige zomer en de zomer daarvoor hoefbevangen geweest. Met veel moeite hadden we haar toen net op stal gekregen, moest ze van de DA in de bak. Wat normaal 1 minuut lopen duurde duurde toen 1½ uur.Het is over gegaan doordat ze toen gewoon dag en nacht in de bak heeft gestaan, en niet teveel eten heeft gehad. Nu is ze weer helemaal normaal maar dat is pas sinds december ofzo. Ze staat nu nog wel in het land maar met dit mooie weer gaat ze weer de bak in. En ze wordt natuurlijk bekapt wat ook goed helpt.
Tinkerloos schreef:Paarje bij mij in de wei heeft cushing,en wordt bereden.
Beestje is al over de 20,en krijgt medicijnen die erg goed helpen.
Hamazone schreef:Ashquar schreef:Als ik jou was zou ik hem in de bak zetten met hooi en water. Het zand is lekker koel voor zijn hoeven. Als je het hooi op verschillende plekken legt kan ie ook nog een beetje lopen. Mijn pony is vorige zomer en de zomer daarvoor hoefbevangen geweest. Met veel moeite hadden we haar toen net op stal gekregen, moest ze van de DA in de bak. Wat normaal 1 minuut lopen duurde duurde toen 1½ uur.Het is over gegaan doordat ze toen gewoon dag en nacht in de bak heeft gestaan, en niet teveel eten heeft gehad. Nu is ze weer helemaal normaal maar dat is pas sinds december ofzo. Ze staat nu nog wel in het land maar met dit mooie weer gaat ze weer de bak in. En ze wordt natuurlijk bekapt wat ook goed helpt.
Wat herkenbaar, die anderhalf uur...
Ik zal het aankaarten bij de eigenaars, dat dag en nacht in de bak, nou maar hopen dat ze niet vinden dat dat te koud voor hem is...
shabbay schreef: