probleempje: ipv been optillen, schrapen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fielychi

probleempje: ipv been optillen, schrapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 20:45

hi allemaal!

Ben bezig met de VD en gaat hartstikke leuk!
Nu zijn we bezig geweest met been optillen dmv zweep: geef iets druk net boven de hoefrand zodat ie zijn voet optilt.
Ipv dat hij zijn been optilde in het begin, ging hij schrapen met zijn been uit onmacht: niet precies weten wat ie moest doen.
Nu schraapt hij op commando als ik de zweep naar zijn been wijs (heb er dus bewust een truc van gemaakt).
Maar nu: wat is nog meer een manier om zijn voet op te laten tillen??
Zodra ik die zweep naar zijn been wijs, begint hij al te schrapen (zijn nog niet zover alleen op commando, hij heeft duidelijk nog aanwijzing nodig).
Ik vraag me af of dit en de druk op zijn hoef het niet té moeilijk maakt, teveel op elkaar lijkt.

Dus: weet iemand een manier om zijn voet op te tillen en het uberhaupt te vermijden met de zweep naar zijn voet te wijzen?

MyrtheJ

Re: probleempje: ipv been optillen, schrapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 20:47

Bij Judy heb ik het schrapen omgezet naar schrapen als ik met m'n eigen been over de grond schraap. En het voetje geven op zweepaanraking. Verder is het stemcommando qua klank ook wel makkelijk te onthouden voor haar; schraap en voet zit toch wel groot verschil in. Lachen
Bij judy tilde ik zelf haar been op, het haar duidelijk te maken.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-07 21:00

kijk, dat is een goeie tip!
Hoe heb je het precies omgezet?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:02

Zweephulp afbouwen, zelf schrapen er constant bij doen en stemhulp er ook steeds bij houden.

Fielychi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 19:29

ahum, okee..
Vandaag dus geprobeert, maar hij schrok zich rot dat ik met mijn been meeschraapte! Nagelbijten / Gniffelen
Daarna deed ie het he-le-maal niet meer
Nou ja, we zien volgende keer wel weer! Lachen

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:23

haha, dat kan gebeuren, ik heb er ook last van met mijn paard dus dit is een goede tip voor me! ik leerde haar de comando "Hi five" aan dat is dus voetje optillen, maar ik heb er een keer gehad dat ze te entousiast was dat der voet in mijn kruis belande, maar geeft niks heb er niks aan overgehouden.

sucses met VD!