Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
annebe schreef:Ik zou er eens een osteopaat na laten kijken, dit gedrag zou heel goed veroorzaakt kunnen worden door pijn.
Cassidy schreef:Join-up is in mijn ogen de oplossing niet voor het corrigeren van problemen bij het rijden.
Ik zou iig rug, zadel laten controleren, tanden laten controleren.
Voorlopig niet meer met je paard "spelen" (vraag me af wat je daaronder verstaat?) , als je de verkeerde voor je hebt kan dat idd dominant gedrag in de hand werken werken. "Spelen" via de Parelli manier kan weer wel.
Verkopen zou ik voorlopig nog niet doen. Als je lichamelijke problemen hebt uitgesloten kun je ook kijken of je hem uit handen kunt geven, kijken wat hij bij een ander doet.
Verder idd zelf een cursus volgen, en ook ik zou Parelli daarbij adviseren, maar reken er dan ook op dat je de eerste maanden het rijden op een laag pitje moet zetten, Parelli begint vanaf de grond. Je moet bereid zijn om een stapje terug te doen.
Take the time it takes so it takes less time....
Saskiaatje schreef:En ik ben een te grote schijterd om 'ns consequent op te treden en hem 'ns ontzettend op z'n donder te geven. Zouden Natural Horsemanship of join-ups er voor kunnen zorgen dat hij meer respect voor mij krijgt, met rijden? Of ben ik een hopeloos geval en moet ik hem inderdaad verkopen, zoals me door veel mensen aangeraden wordt? Want ik wil hem namelijk echt niet kwijt, hij is naast het rijden zo lief.
josien schreef:Zoek begeleiding en laat je paard inderdaad nakijken door een osteopaat. Doormiddel van specifieke trainingen kun je zowel het probleem gedrag verminderen als de lichamelijke problemen die dit paard zo te lezen zeker heeft.
Saskiaatje schreef:josien schreef:Zoek begeleiding en laat je paard inderdaad nakijken door een osteopaat. Doormiddel van specifieke trainingen kun je zowel het probleem gedrag verminderen als de lichamelijke problemen die dit paard zo te lezen zeker heeft.
Hoezo heeft mijn paard "zeker weten" lichamelijke problemen? Ik ben de enige bij wie hij dit doet.
Lijkt mij dan niet dat hij zoveel pijn heeft, of wel?
Cassidy schreef:IK heb het persoonlijk niet zo op KFH, hij begint in mijn ogen te hoog en het kan hem niet schelen dat er mensen zijn die hem niet kunnen volgen.
Cassidy schreef:En als ik zo lees wat hij met "leefgroep/sekte" in het verleden heeft uitgespookt hoeft het van mij allemaal niet meer.
Waratje schreef:Cassidy schreef:En als ik zo lees wat hij met "leefgroep/sekte" in het verleden heeft uitgespookt hoeft het van mij allemaal niet meer.
Wat mensen in hun privéleven doen, zal me eerlijk gezegd worst zijn, het gaat om wat hij aan kennis kan overdragen via zijn boeken en clinics/workshops, niet om hoe keurig hij zich volgens de normen gedraagt (of niet).