Mijn shet wordt nog wel gewoon regelmatig ohz gereden door mijn bijrijdstertje, dat gaat prima. Verder heb ik in de afgelopen jaren een topconditie opgebouwd, en ik ben er op gebrand om die ook zo te houden. Helemaal omdat ze onze fokmerrie is, dus bijna ieder jaar gedekt word. Het is voor haar dan goed en fijn om nog zo lang mogelijk door te rijden tot aan de bevalling (dit geeft ze zelf ook aan; wil graag nog voor je rijden, anders is ze één groot blok ADHD).
De weide was afgelopen maanden zo'n ontzettende blubberboel, dat longeren en rijden écht niet meer ging. Toen maar een veldje dicht bij huis opgezocht, en hopen dat mensen niet zo snel zouden klagen over 'pony op het parkgrasveld'. 
Verder gaat de mentraining gewoon door, in de zin van buitenritten. Ik heb geen mogelijkheid tot echte training, behalve in de zomer op onze eigen weide.
De training van mij vind dan ook altijd op de rit zelf plaats. Ik heb inmiddels al een tijdje mijn eisen aangepast; eerder moest het nog droog zijn en de zon moest schijnen, wilde ik op rit gaan.
Nu maakt het weer niet zo veel uit, helemaal deze week niet, anders kan ze nog wel weken stil staan met die maartse buien.
Haar conditie echter blijft nog prima op peil.