Probleem Barefoot opgelost! Nog 1 vraagje

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Clovertje

Probleem Barefoot opgelost! Nog 1 vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 11:10

Mijn Barefoot schoof elke keer een klein beetje naar voren. Naar aanleiding van tips van bokt heb ik o.a. nu een andere singel (Bananensingel van Neopreen) en ik heb de pommel opgevuld met schapenwol. Sindsdien ligt het heel mooi stil!

Mijn Tinker heeft ontzettend brede schouders, dus schoudervrijheid vind ik heel belangrijk. Om haar genoeg ruimte te geven rond de schoft en schouders wilde ik de dubbele inlages onder de pommel korter maken (zoals beschreven staat bij de tips op boomloosrijden.nl)
Maar als dat achteraf niet fijn blijkt te zijn (zadel gaat weer schuiven bijv.), kan ik de losse, afgeknipte delen weer in de pad stoppen, of moet ik dan weer nieuwe inlages kopen?

Alvast bedankt weer! Tot nu toe heb ik heel veel aan alle tips van bokt gehad!
Afgod

Michelle99

Re: Probleem Barefoot opgelost! Nog 1 vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 11:54

Je kan ze gewoon weer aan elkaar plakken met sterke plakband. Maar waarom zou je ze afknippen als je toch de pommel eruit gehaald heb. Het zou alleen iets uitmaken als de pommel erin zit. volgens mij...

Clovertje

Re: Probleem Barefoot opgelost! Nog 1 vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 12:06

Ik wil gewoon alles proberen om te kijken hoe het zadel zo comfortabel mogelijk is voor mij en mijn paard! Op zich is het zoals het nu is prima, maar als het beter kan..... Vandaar dat ik het graag wil proberen, anders blijf ik het me de hele tijd af vragen. Alleen om een paar inlages te verknippen om iets te proberen, leek me een duur ideetje, vandaar mijn vraag.

Bedankt voor je reactie, in elk geval.