Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KimmyMarie schreef:Ik heb net een jaar een nieuw paard en wil nu eigenlijk wel eens gaan longeren omdat ik soms net niet genoeg tijd heb om erop te rijden. Hoe moet ik hier mee beginnen, wat heb ik nodig (spullen,kennis). Alvast bedankt!
melkbus schreef:Wat een nare opmerking, wij rijden al heel wat jaren op een manege en hebben sinds kort en eigen pony. En manegeles is nu eenmaal wat het is, een uur op een paard rijden. Hadden wij dan eerst longeerlessen moeten nemen alvorens wij een pony aan konden schaffen. Hadden wij dan ook op cursus moeten gaan, bv hoe zet je een paard in de wei? Er zijn mensen die krijgen kinderen zonder dat er ook maar één les aan vooraf is gegaan... Iets minder hard had ook wel gekund.
Dniesjj117 schreef:Belachelijk, Sultan. Je wilt toch juist dingen leren met een nieuw paardje? Sommige mensen beginnen met een eigen paard, zonder ooit een enkele les te hebben gevolgd. Op onze manege kan je niet zomaar ene paard longeren, hr, en ik zou neit weten waar je dat moet doen. Dus gewoon lekker leren op je eigen paardje,Kimmymarie!
XxSultanxX schreef:Dniesjj117 schreef:Belachelijk, Sultan. Je wilt toch juist dingen leren met een nieuw paardje? Sommige mensen beginnen met een eigen paard, zonder ooit een enkele les te hebben gevolgd. Op onze manege kan je niet zomaar ene paard longeren, hr, en ik zou neit weten waar je dat moet doen. Dus gewoon lekker leren op je eigen paardje,Kimmymarie!
hoezo is dat belachelijk ! mag tog zeggen wat ik er van vind! heb ze nu tog de tips te geven hoe ze het moeten doen ! weet niet wrom jij nu gaat reageren want je geeft niet eens tips !
XxSultanxX schreef:Dniesjj117 schreef:Belachelijk, Sultan. Je wilt toch juist dingen leren met een nieuw paardje? Sommige mensen beginnen met een eigen paard, zonder ooit een enkele les te hebben gevolgd. Op onze manege kan je niet zomaar ene paard longeren, hr, en ik zou neit weten waar je dat moet doen. Dus gewoon lekker leren op je eigen paardje,Kimmymarie!
hoezo is dat belachelijk ! mag tog zeggen wat ik er van vind! heb ze nu tog de tips te geven hoe ze het moeten doen ! weet niet wrom jij nu gaat reageren want je geeft niet eens tips !