Wat ik vandaag toch tegenkwam....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Wat ik vandaag toch tegenkwam....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 23:50

De Grandeur physiopad, merkloos. Echt 100% dezelfde (ik heb de originele namelijk). Op Equitana. Voor de schandalige prijs van 49 euro!!! Heb nu ongelooflijk spijt dat ik er niet een heb meegenomen. In het zwart en bruin lag íe d'r. Ik liep er langs, en denk; "hee, Grandeur pads". Toen keek ik goed en zag ik geen merkje, maar echt exact dezelfde pad. Ik voel me nu toch wel een beetje afgezet door meneer Grandeur, met z'n 179,- euro Lachen Ik kwam nog meer mooie pads tegen, niet zoveel als de gewone chabrakjes etc.. Haf pads, alle kleuren v/d regenboog voor 60 euro. Merkloze pad met lekker dikke inlages voor 40 euro. Ik heb een hele gave ribpad met zakken cq tassen aan de zijkanten gekocht voor 45 euro, ik zal kijken of ik binnenkort een foto kan plaatsen. Equitana? Echt de moeite waard.

Speedster

Re: Wat ik vandaag toch tegenkwam....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:49

Ik ga zondag (opruimingsdag, hihi). Ben eens benieuwd, klinkt heel interessant!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 20:52

De merkloze grandeur pad kwam ik tegen in een hal op de 1e verdieping. Boomloze zadels en haf pads kwam ik in de westernhal tegen.

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:05

Voortaan eerst beter kijken.. en zoeken voordat je iets koopt dus Haha!

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:06

7 april is het weer tentenkamp , dan ga ik mijn hart weer eens ophalen Haha!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 21:09

Ik ben wel blij met m'n pad hoor (heb ém zelf goedkoper:)) (tweedehands overgenomen) Maar ik weet nu wat meneer Grandeur erop verdient. Heel veel!

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:13

saroanda schreef:
Ik ben wel blij met m'n pad hoor (heb ém zelf goedkoper:)) (tweedehands overgenomen) Maar ik weet nu wat meneer Grandeur erop verdient. Heel veel!

Fijn dat ik dat nu ook weet Haha!
Dan ga ik meneer Grandeur zeker niet sponseren Tong uitsteken

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 21:16

haha! 't Is toch wel vreemd. Dat deze physio pad dus goedkoper verkrijgbaar is dan de gewone grandeur pad voor bijv. de Barefoot zadels. Wat zouden de wederverkopers van deze producten hiervan vinden?

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:56

Kan ook meneer de winkelhouder zijn die er zo schandalig op verdient Haha!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 23:15

Is inderdaad ook goed mogelijk. ze zullen er allebei wel goed aan verdienen Lachen

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:36

ACh jah zulke dingen zie je tegenwoordig wel vaker.
Soms kun je bij de Liddle ook heel goedkoop paardenspullen kopen en sommige artikelen lijken ook verrekt veel op merk, alleen tja het kaartje hangt er niet aan.......
Maar mij dat ui Knipoog

Saroosh_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 00:00

saroanda schreef:
haha! 't Is toch wel vreemd. Dat deze physio pad dus goedkoper verkrijgbaar is dan de gewone grandeur pad voor bijv. de Barefoot zadels. Wat zouden de wederverkopers van deze producten hiervan vinden?

raar.. als ze dan toch neit zoveel verschillen? Nagelbijten / Gniffelen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 13:04

De wederverkopers vinden het ook niet normaal hoor , zo bijzonder zijn de dekjes niet Knipoog

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 13:16

Toen ik de physio voor 't eerst gebruikte was ik superblij; het zadel bleef liggen met opstijgen en tijdens het rijden verschoof het niet. De pad die bij het zadel kwam is achteraf gewoon geen goede, hele dunne inlage (van dat memoryfoam), die gewoon superplat wordt zodra je erop zit. Ik heb op equitana een heel andere pad nog gekocht van ribstof met zakken, onder het mom van; een leuke pad erbij, maar niet voor dagelijks. Deze blijft net zo goed liggen blijkt achteraf, dus zo geweldig is die physio nu ook weer niet. Ik ben allang blij dat ik 'em niet nieuw gekocht heb.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 14:24

De Physiopad gaat bij mij ook uit de collectie , ook al raad Barefoot hem nog zo hard aan. Ik vind hem veels te duur voor wat hij te bieden heeft. Een normale Grandeur met dubbeldikke inlages geeft een betere bescherming in mijn ogen Bloos

Ook heb ik nu net een budget-versie binnen die erg lijkt op de HAF-pads. Prijs is 70 euro met dubbeldikke inlages.

Wat kostten die nep-HAFs op de Equitana eigenlijk ?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 14:35

Wat is de site van equitana? Ik zocht via google en kwam alleen op een duitse site klopt dat?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-07 19:27

Equitana is een beurs, 1x per 2 jaar. De stands die deze pads aanboden ken ik niet. Haf stond ook op Equitana, en ik ben geen nep haf pads tegen gekomen. Ik heb zelf een ribpad met zakken gekocht voor 45 euro. De hafpads waren volgens mij rond de 80. Ik ben nog goedkopere pads tegengekomen voor 30 euro, maar hier zat memoryfoam in, wat dus zo plat als een dubbeltje wordt waardoor er zo goed als geen ruggengraatvrijheid meer is.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 00:02

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit is het dekje, waarbij de hele bovenste rand zo ongeveer 5 cm dik is. Ik kan m'n hand er nog onderhouden tijdens het rijden. Nu is mijn pony superplat en heeft ze geen schoft, dus zal het zeker niet voor elk paard geschikt zijn. Maar deze ligt zachter en comfortabeler dan de physio (die vindt ik zo hard en stug), maar hij zweet wel meer.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 00:07

saroanda schreef:

Maar het kan net zo goed zijn dat deze pads uit dezelfde fabriek en uit de zelfde stof vervaardigt worden alleen dan zonder merkje.

Mijn vader werkt bij een productie bedrijf en hun maken dezelfde producten onder verschillende merken en ook onder huismerken.
Dan zie je bijvoorbeeld het huismerk en de fabrieksmerk naast elkaar in de albert hein liggen.
Het huismerk is half zo goedkoop, maar het product is EXACT het zelfde er zit alleen een ander etiketje omheen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 00:31

Leuk dekje zeg !! OK dan!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 00:36

Thanx.

M'n vriend zei van de week; "joh, je had meer van die dekjes moeten kopen, kan je handel in beginnen". Hij bedoelde die physio pad toen ik hem vertelde hoe duur die gewoonlijk werd verkocht. Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 08:11

Het is toch ook belachelijk ook , die 169 euro.....dat is gewoon zo. Maarja je HOEFT het niet te kopen denk ik dan altijd maar.

Gelukkig zijn de zadels wel een heel fatsoenlijke prijs Lachen
Het mooie aan BF vind ik dan ook dat de Cheyenne enorm verbeterd is sinds de allereerste exemplaren. Ze waren toen prima , maar nu zijn ze gewoon zo veel beter ! En de prijs is nog steeds hetzelfde. Alles wordt elk jaar duurder en daar doen ze niet aan mee , en dan ook nog eens steeds blijven verbeteren zonder dat dat terugkomt in de prijs , dat is echt geweldig. Nu staan er gelukkig de nieuwere modellen van de Westerns en de dressuur versie enzo tegenover dus dat compenseerd dan weer die steeds hogere kostprijs van de Cheyenne , maar toch Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 14:42

Zo zie je maar weer. Vind de prijs van de 'echte' ook ontzettend duur..

Gaaf dek trouwens!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:50

Mooi dekje! Ik heb ook zoiets zonder vakjes zien hangen, ook in ribstof (volgens mij niet met van die hele dikke vulling). Toen dacht ik meteen bij mezelf: singelstootjes eraan naaien en je hebt volgens mij een heerlijke barebackpad.