blijf op 1 lijn hangen met me pony , hoe verder?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vagebondlove

blijf op 1 lijn hangen met me pony , hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 17:30

hallo

ik heb een new forest pony van 14 jaar, ik was met hem 3 jaar geleden met vrijheidsdressuur begonnen , hij was erg nieuwschierig en leerde daarom ook snel Haha! . ik heb hem leren voet geven om de beurt ,stijgeren , op het blok, een bokkesprong en het compliment , maar daar ben ik ook blijven hangen.. hij doet dan wel het comlpiment maar alleen met mijn hulp (het been vast houden) als ik mijn hand weghaal komt hij gelijk omhoog.
ik heb dit zovaak geoefend maar lukt me niet , ook lukt het me niet om hem te leren liggen,zitten, en de spaanse pas te laten uitvoeren. wat doe ik verkeerd? hoe moet ik verder ,het lijkt alsof hij me niet snapt terwijl ik tog duidelijke aanwijzingen geef en me stem gebruik!
moet ik het hierbij laten ? maar vind het zo leuk en hij ook Haha!

alvast bedankt

Paaard

Re: blijf op 1 lijn hangen met me pony , hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:41

je doet het goed maar de paard moet nog jou begrijpen

Paaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 17:46

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:08

Doorzetten. Klinkt cliché, maar blijven oefenen en goed belonen als het steeds iets beter blijven. Tegelijkertijd consequent blijven: Als het niet beter gaat of zo goed als het kan, geen beloning.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 22:18

Waarschijnlijk leg je idd de lat niet hoog genoeg of werk je met te grote stappen voor je paard. Via internet is het lastig om je daarin te adviseren, je ziet eigenlijk pas als je bezig bent wat anders kan waardoor het beter gaat.