tips gevraagd voor variatie aan longeer en in de paddock

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rayo

tips gevraagd voor variatie aan longeer en in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-07 15:26

Wat voor variatie doen jullie met jullie paarden aan de longeerlijn of in de paddock? Ik kan even niet rijden op ons paard doordat ik zelf een blessure heb. Mijn vriend rijd hem 4 dagen in de week, waarvan 1x springen en de rest dressuur. Daarnaast longeer ik hem 1x per week aan de touwtjes en 1x per week in de stapmolen Nu loop hij 1x per week zowiezo los in de paddock, maar wil ik daar wat hem gaan doen. Graag wil ik m laten wennen aan vlaggen en andere `enge´dingen. Voor de ervaring en de afwisseling!
Hebben jullie ideén, ervaringen en tips om zoiets op een veilige manier te gaan doen, zodat ik ook wat ideen op kan doen. Alvast bedankt!
(het gaat om een bijna 5 jarige ruin van ± 1.70)

(geen idee of dit goed staat hier, wist eigenlijk niet waar ik het moest zetten, dus sorry als het niet goed staat!)

Cassidy

Re: tips gevraagd voor variatie aan longeer en in de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 16:06

Ik zou grondwerk met hem doen. Ben je toch met je paard bezig ondanks dat je zelf niet kunt rijden, en krijg je een hele goede band en een heel gehoorzaam paard mee.

Voor een boek met meer info moet je hier even kijken:

viewtopic.php?f=125&t=625206