Onderhoud boomloos Randoll's zadel.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Onderhoud boomloos Randoll's zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-07 20:49

Hoi hoi,

Ik heb sindskort een boomloos Randoll's zadel. Ik vroeg me af hoe ik deze het beste kan onderhouden. Is het nou wel of niet een zadel van leer? Volgens mij niet. Ik haal er nu af en toe een zachte borstel overheen om het zand en stof weg te halen. Maar met welk schoonmaakmiddel kan ik het schoonmaken? Aan de achterkant wordt het zadel wat doffig en een beetje wit.

lonnekevs

Re: Onderhoud boomloos Randoll's zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:54

IK heb zelf ook een randoll's. het is zeker geen leer van dat nubuck geloof ik dat het heet. Bij de hema kan je van dat schoensmeer van nubuck kopen dat werkt heel goed maar je kan ook een spuitbus nemen deze kan je via boomloosrijden.nl bestellen. Bij de werken het zelfde gewoon even inspuiten of in smeren om het bijde te houden.
Succes

8nnemiek

Re: Onderhoud boomloos Randoll's zadel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 00:19

Nubuck is ook leer, maar dan is de bovenste laag opgeruwd.
Ik heb aan mijn oude barefoot nooit iets gedaan. Toen in hem ging verkopen heb ik hem ingevet, laten intrekken en daarna met een ruwe borstel flink opgeschuurd.
Later hoorde ik dat het nog beter gaat met lederolie. Niet te dik, en dan voorzichtig erop deppen.