zaterdag had ik een wedstrijd en de dag na een wedstrijd doe ik altijd iets ontspannends..
nou had ik niet zo'n zin om m'n rijbroek aan te doen dus ben ik er zonder zadel op gegaan en heb ik ons bitloos hoofdstel ingedaan.
ik ben gewoon een stukje over de weg gaan stappen maar het viel me gelijk op hoe lekker ze haar rug gebruikte.. ze liep nog niet zo dragend met haar achterhand als normaal maar het kwam toch een behoorlijk stuk die richting op.
toen ik op een stukje ruiterpad kwam ben ik maar eens gaan aandraven en hoewel ze met haar hoofd er niet echt doorkwam bleef ze met haar achterbenen er redelijk goed onder.. kleine stukjes wijken deed ze ook prima
en nu komt het.. verzameling, het ging zo makkelijk.. onder het zadel en met bit dus wil ze in de verzameling nog wel eens gaan hangen maar nu deed ze het keurig.
hoewel ik nou niet bepaald de grootste natural ben, wil ik toch wel eens kijken of ik haar hier mee echt goed dressuurmatig zou kunnen rijden.. nou liever geen reacties van "ja dat kan" ik weet namelijk wel dat het kan maar het gaat hier even om mijn paard.
ik heb een haflinger die behoorlijk hard is in de mond.. gebroken bitten accepteert ze zowieso niet en daar gaat ze regelrecht tegen in. daarom was het ook zo'n verademing met dit bitloos avontuur.
nou komt mijn vraag:
welk bitloos hoofdstel is nou het "beste" om echt dressuurmatig mee te rijden?
wij hebben zelf zo'n geknoopt hoofdstelletje waarmee ik heeeel soms een buitenritje maak..
http://home.wanadoo.nl/pro-dieren/bitlo ... ls3eds.jpg
als iemand voorstellen heeft graag..

ps ik moet wel met gewone teugels kunnen rijden, aan dit hoofdstelletje zitten dus touwen en daar kan ik niet mee overweg