Prijzen training

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

esther34

Prijzen training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 15:19

Hoi hoi allemaal,
Weten jullie wat een beetje gebruikelijke tarieven zijn voor het laten trainen van mijn nw aanwinst en hoeveel ik dan moet afstaan aan prijzengeld aan de trainer het is een draver....
En is dat heel veel anders als voor een renpaard?

thanks
Essie

Chantalll

Re: Prijzen training

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 15:26

De stal waar ik zit kost het 400 euro de maand voor trainen.
Als je paard in de prijzen zit is het meestal 10% voor de fokker en geld voor de eventuele rijder, hangt ervan af wat je af spreekt.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 18:53

De fokkerspremie staat los van het prijzengeld dat je verdient. Daarvan hoeft de eigenaar niets af te dragen, dat is geld wat je als fokker bij sommige koersen apart kunt verdienen.

Je staat als eigenaar 25% van het gewonnen geld af, 10% is voor je pikeur en 15% is voor de trainer. Ik weet niet precies hoe het zit met amateurkoersen, want die krijgen in principe geen geld voor hun stuurmanskunsten.

Het trainingsgeld is per trainer verschillend, en zal ook afhangen van eventuele kosten voor dierenarts, transport naar de koers, hoefsmidbezoek, etc. Sommige trainers laten de dierenarts en de smid apart rekeningen sturen direct naar de eigenaar, maar anderen doen het via het trainingsgeld. Het hangt er ook vanaf of je paard echt in training staat, of bijvoorbeeld tijdelijk op rust.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 11:46

Als de fokker een Engelsman is, woonachtig in Engeland, dan geldt dat systeem toch niet dat de fokker een (extra) deel van het prijzengeld ontvangt?
In mijn geval gaat het om een Volbloed die voor een derde van mij is, voor een derde nog van de Engelse fokker en voor een derde van de trainer is.

Peetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 12:29

Nee, daar heb je gelijk in Himyar. De fokpremie geldt alleen voor Nederlands gefokte paarden.