Hoe over te stappen op bitloos?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Hoe over te stappen op bitloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 09:49

Ik heb gezocht maar niet kunnen vinden.. eerst even een verhaaltje over de pony waarop ik rijd:
hij heeft op de renbaan gelopen en is dus heel erg snel, ik heb het gevoel dat met bit rijden niet echt heel veel erin meewerkt om hem rustiger te maken... Daarom dacht ik misschien kan ik wel bitloos gaan rijden alleen ik heb daar helemaal geen ervaring mee. Bloos
Nou vraag ik me af.. is het mogelijk om met de pony waarop ik rijd bitloos te gaan en zo ja.. zeker eerst in stapjes?
En voor met wat voor bitloos rijden kun je het best beginnen?

Ik hoop een reactie Bloos

Plona

Re: Hoe over te stappen op bitloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 16:13

Ten eerste zou ik je aanraden om te kijken of je met bit ook iets kunt doen aan het snel lopen en als je dan nog twijfelt zou ik beginnen met een cross-bridge hoofdstel (weet niet of ik het goed schrijf :S ) deze zijn niet zo duur daarna kun je altijd iets anders (luxers) pakken.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 18:41

Ja het lukt wel met bit wat doen aan het snel lopen... hij loopt al stukken langzamer hij heeft alleen zo'n moeite met ontspannen. Hij ontspant wel beter als ik langere teugel heb daarom denk ik ook dat het bit hem een beetje in de weg zit Knipoog
Ik zal eens kijken naar dat hoofstel Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 02:11

Eh...dat was die draver toch? Dravers hebben geleerd om hard te gaan bij constante teugeldruk. Bitloos is een oplossing, maar omscholen zou mijn voorkeur hebben.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-07 10:21

Ja het is een draver.. omscholen zijn we al mee bezig alleen ik zie dat hij het helemala niet leuk vind en ik rijd toch niet echt dressuur... Ik wil graag dat hij er zelf ook plezier in houd Knipoog

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 00:50

Cassidy schreef:
Eh...dat was die draver toch? Dravers hebben geleerd om hard te gaan bij constante teugeldruk. Bitloos is een oplossing, maar omscholen zou mijn voorkeur hebben.

Ik heb ook een draver en dit wist ik dus niet!! Dit verklaart wel een heleboel. Rij ook al een paar maanden bitloos en dat gaat wel heel goed moet ik zeggen. Gewoon op een dag bitloos hoofdstel om en wegrijden!! Echt niks aan het handje.