Ik ben benieuwd of er mensen zijn in de reining sport die natuurlijk rijden.
Dan bedoel ik bitloos en aan grondwerk doen enzo...
Ik vind het super om reining te rijden,

Ik weet dat veel mensen pleasure rijden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
nielsd schreef:Waratje, dat hoeft niet. Je kunt met bosal starten bij de beginners en bij de amateurs moet je met een scharenbit rijden.
http://youtube.com/watch?v=YNGYdgHyZeI& ... ed&search=
Er zijn wel meer filmpjes van dit.
simodi schreef:In amerika gebeurt dit wel! Er is een dame die freestyle reining doet (kan nu even niet op haar naam komen ...) zonder hoofdstel en zonder zadel! Er zijn filmpjes van op youtube, echt geweldig! Dus als je erg goed kunt rijden, kun je ook een reiningproef zonder hulpmiddelen rijden! Kennen we in nederland eigenlijk freestyle reining?
issie schreef:Parelli's zoon rijdt reining met een parelli paard! Erg fraai! In pricipe zijn ook alle reining "figuren" een verkapt level 1 spel alleen meer uitgediept.
Komt aan de orde in level 3 van parelli.
Waratje schreef:Voor zover ik begrepen heb ben je met reining op wedstrijd verplicht om met (scharen-)bit te rijden (vanaf 5 jaar, dacht ik), d
simodi schreef:In amerika gebeurt dit wel! Er is een dame die freestyle reining doet (kan nu even niet op haar naam komen ...) zonder hoofdstel en zonder zadel! Er zijn filmpjes van op youtube, echt geweldig! Dus als je erg goed kunt rijden, kun je ook een reiningproef zonder hulpmiddelen rijden! Kennen we in nederland eigenlijk freestyle reining?
Jeddah schreef:simodi schreef:In amerika gebeurt dit wel! Er is een dame die freestyle reining doet (kan nu even niet op haar naam komen ...) zonder hoofdstel en zonder zadel! Er zijn filmpjes van op youtube, echt geweldig! Dus als je erg goed kunt rijden, kun je ook een reiningproef zonder hulpmiddelen rijden! Kennen we in nederland eigenlijk freestyle reining?
De vraag is echter, kan je ze het ook allemaal aanleren zonder de hulpmidelen als en bit/spoor enz??
Cassidy schreef:Kijk eens even hier?
http://www.downunderhorsemanship.com
Op Trainingsstal Starnmeer worden paarden op deze manier zadelmak gemaakt en ingereden.