Bananensingel voor Barefoot -vraagje?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Clovertje

Bananensingel voor Barefoot -vraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 23:49

Bij mijn Barefoot gebruik ik een Barefootsingel (van leer). Het zadel blijft echter nog steeds een heel klein beetje naar voren schuiven. Ik kreeg de tip een bananensingel te proberen.

Bij mijn boomzadel had ik ook altijd problemen met schuiven toen ik een leren singel gebruikte. Die waren over toen ik overging op een koordsingel en later neopreen.

Koordsingels zijn niet te krijgen in korte maten (dressuur) (tenminste ik kan ze niet vinden Blond )

Ik wilde dus voor een bananensingel gaan. Op http://www.paardensportonline.nl hebben ze er eentje van neopreen voor een leuk prijsje.
Ik gebruik nu een Barefootsingel van 55 cm en die zit aan elke kant op het achtste, soms het negende gaatje. Wat is het beste om te nemen; maat 50 of maat 60 van de bananensingel?

Alvast bedankt!

GeneralFlynn

Re: Bananensingel voor Barefoot -vraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 08:45

Hoeveel gaatjes heb je over aan elke kant dan?
(nu weet ik namelijk niet hoeveel ruimte je aan beide kanten over hebt)
Als je nog erg veel gaatjes over hebt zou ik 60 nemen,en als je bijv. maar 3 gaatjes over hebt zou ik 50 nemen.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 10:35

IK zal eens kijken, ik ga morgen weer rijden. Alvast bedankt voor je reactie.

Ik zag je berichtje bij Barefoot Caramello. Tot een jaar of 4 geleden woonde ik in Groenekan en kwam ook vaak op Lage Vuursche..... Heerlijk rijden daar! Dat mis ik zo ontzettend sinds ik in Friesland woon. Die 3 bomen die hier staan halen het bij lange niet bij Lage Vuursche! Geniet er maar lekker van met je Tinker!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 14:53

Clovertje schreef:
Bij mijn Barefoot gebruik ik een Barefootsingel (van leer). Het zadel blijft echter nog steeds een heel klein beetje naar voren schuiven. Ik kreeg de tip een bananensingel te proberen.

Bij mijn boomzadel had ik ook altijd problemen met schuiven toen ik een leren singel gebruikte. Die waren over toen ik overging op een koordsingel en later neopreen.

Koordsingels zijn niet te krijgen in korte maten (dressuur) (tenminste ik kan ze niet vinden Blond )

Ik wilde dus voor een bananensingel gaan. Op http://www.paardensportonline.nl hebben ze er eentje van neopreen voor een leuk prijsje.
Ik gebruik nu een Barefootsingel van 55 cm en die zit aan elke kant op het achtste, soms het negende gaatje. Wat is het beste om te nemen; maat 50 of maat 60 van de bananensingel?

Alvast bedankt!

Ik heb die van 60 cm op die site gekocht voor mijn dressuurzadel. Maar bij mijn zadel heb ik niet het idee dat het veel helpt. Als je geinteresseerd bent kan je mijn singel overnemen voor 22,50 inclusief verzenden. Ik heb er 2x mee gereden dus hij is nog zo goed als nieuw!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 12:17

In principe ben ik zeker geinteresseerd. Ik zal vandaag even kijken naar hoeveel gaatjes ik over heb. Als ik veel over heb wil ik graag de singel overnemen!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 12:17

Is prima, ik hoor je wel Lachen

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-07 12:21

ik ben het weekend weg (familieweekend, gezellig met de schoonfamilie in een huisje opgesloten... ) dus het kan een paar dagen duren.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 13:07

De singel loopt niet weg hoor Lachen

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:11

Hai,

ik heb aan beide kanten nog maar 3 gaatjes over dus ik ga (helaas) toch voor de 50 cm. Toch bedankt en succes met de verkoop!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 17:11

Mijn banaansingel ( ander merk ) valt wel wat korter uit door de vocht erin. Singel is 75 cm,maar valt eerder als een 70 cm singel.

Groetjes,

Maris