Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
katiavl schreef:Er zijn halsters die snijden, maar andere dan weer niet![]()
En paardvriendelijk hangt af zoals het bit van het hand van de ruiter
bizzybijtje schreef:katiavl schreef:Er zijn halsters die snijden, maar andere dan weer niet![]()
En paardvriendelijk hangt af zoals het bit van het hand van de ruiter
NH halsters hebben niet altijd een bit
Cassidy schreef:Een touwhalster is zo hard als de hand die hem bedient...
Cassidy schreef:En aan een gewoon hoofdstel kun je ook niet onbewust trekken? Wat denk je dat een bit kan doen? En wat voor bitloze hoofdstellen had jij in je hoofd? Een bitloos is ook niet altijd even lief als je er onbewust teveel kracht op zet: met een mechanische hackamore kun je de neus van een paard breken...
Een teugel is er niet om je vast te houden. Afvallen kun je altijd, en er zal altijd wel een situatie zich voor kunnen doen dat een paard op een teugelstaat of er in stapt, of ergens aan kan blijven hangen.
Als je helemaal op safe wilt spelen moet je er helemaal niets aan hangen...
Cassidy schreef:En aan een gewoon hoofdstel kun je ook niet onbewust trekken? Wat denk je dat een bit kan doen? En wat voor bitloze hoofdstellen had jij in je hoofd? Een bitloos is ook niet altijd even lief als je er onbewust teveel kracht op zet: met een mechanische hackamore kun je de neus van een paard breken...
Een teugel is er niet om je vast te houden. Afvallen kun je altijd, en er zal altijd wel een situatie zich voor kunnen doen dat een paard op een teugelstaat of er in stapt, of ergens aan kan blijven hangen.
Als je helemaal op safe wilt spelen moet je er helemaal niets aan hangen...
milo schreef:maar wat als je met een NH halster trekt? omdat je bijvoorbeeld je evenwicht verlies? of gewoon niet zo'n zachte hand hebt?
dan maakt het toch niet uit of het een speciaal geknoopt halster is? touw is touw. en dat doet zeer. net als een bit.
toch?
Apple schreef:-> NA
Jennyxx schreef:Mijn touwhalster (van Voest) kan inderdaad snijden. Bv als mijn jonge paard aan de dubbele lijnen loopt en persé linkaf wel terwijl ik rechtsaf wil. Ook snijdt de bovenkant (achter zijn oren) zijn manen dan af. Maar ja, het is natuurlijk de bedoeling dat jij en je pony gaan samenwerken. Ik moet dat mijn paardje alleen nog even uit gaan leggen
Jennyxx schreef:Mijn touwhalster (van Voest) kan inderdaad snijden. Bv als mijn jonge paard aan de dubbele lijnen loopt en persé linkaf wel terwijl ik rechtsaf wil. Ook snijdt de bovenkant (achter zijn oren) zijn manen dan af. Maar ja, het is natuurlijk de bedoeling dat jij en je pony gaan samenwerken. Ik moet dat mijn paardje alleen nog even uit gaan leggen