Heeft jou paard wel eens problemen aan de longe..??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nadia_Horses

Heeft jou paard wel eens problemen aan de longe..??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 20:06

Hoi allemaal,
ik heb een verzorg pony'tje en ik heb hem een keer aan de longe gezien,
nou ik zal je vertellen dat was een ramp! hebben jullie dat ook wel eens?
ik hoop dat jullie goede tips hebben.. Pling
Groetjes...

PinkyBubble

Re: Heeft jou paard wel eens problemen aan de longe..??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:57

Hoi ja die heb ik ook wel eens en ik denk dat iedereen wel eens problemen heeft hahah

Ik heb net een jonge fries van net 3 leren lopen aan delonge en DAT was pas een ramp, de sleutel daartoe is gewoon rustig blijven, en het steeds opnieuw proberen als het even mislukt, NOOIT boos worden op je pony als hij of zij het echt niet begrijpt, maar ook niet toelaten als hij of zij een loopje met je neemt Knipoog

Ytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 16:04

We kunnen natuurlijk geen tips geven, als wij niet weten wat je pony allemaal deed... Knipoog

Miepietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:32

Film het een keertje, kun je je eigen fouten terugzien;)

Nadia_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 13:54

Mijn pony is meestal heel druk en gaat dan de verkeerde kant uit waardoor hij de longeerlijn in de knoop maakt en erover struikelt..Tong uitsteken

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 13:56

vroeger was het bij ons altijd een drama, pony sprong met 4 benen de lucht in hard briesend, mij trok ze zo omver. Nu ben ik wat groter en zwaarder en is zij rustiger.

Met veel geduld en oefenen kom je er wel

Naomi96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:25

Ik heb ook wel eens problemen met longeren. Mijn paard gaat dan de hele tijd steigeren en dan kan je echt niks meer met haar beginnen. Maar ik blijf het steeds proberen en hopen dat het steeds beter gaat. Nu heb ik al bereikt dat ze de eerste 5 minuten gewoon door blijft lopen.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:27

Ja jammer genoeg wel Boos!
Elke keer als ik overgang laat maken in stap dan komt ze naar me toe ook soms in galop of draf staat ze op de rem en komt naar je toe .. heel erg vervelend is dat en voorwaarts is ze ook niet echt Tong uitsteken

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 20:11

mijn pony was vroeger ook erg moeilijk aan de longe. ze kon niet stappen aan de longe, alleen heel hard draven of galopperen. en regelmatig draaide ze zich dan naar me toe, steigerde en rende heel snel de andere kant op.
ik heb toen hulp ingeschakeld en nu gaat het heel erg goed.
wat erg belangrijk is, is dat je je pony de hele tijd bezig houdt zodat ze geen tijd heeft om te beginnen denken wat ze allemaal zou kunnen doen. dat kan je doen door veel overgangen te rijden, maar dan bedoel ik echt snel na elkaar.
lukt het haar toch om zich om te draaien en de andere kant op te rennen, jaag haar dan is goed op en laat ze maar is goed lopen. dan naar je toe laten komen en terug de andere kant op zetten en opnieuw beginnen.
en voor de rest veel geduld hebben.

Sloetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:27

ja mijne ook maar je moet het gewoon rusig opbouwen en dan gaat het vanzelf steeds beter:)

Nadia_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 17:37

Okey..

Sietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 11:40

Ik heb ook met de galop problemen..
En na een tijdje dat ze gewoon niet vooruit is te branden..
En ze bokt en steigert wel eens ik los het dan gewoon op door een zware stem op te zetten en een stukje naar haar toe te lopen met de zweep..Meestal gaat ze dan meteen lopen omdat ze weet dat ze fout zat! Nou misschien heb je hier iets aan..

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:45

Mijn paarden geven geen problemen aan de longe...

Ik longeer altijd los...Haha!

lisa_jpeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 16:46

mijn pony heeft doet vervelend aan de longe (waarschijnlijk omdat ze het saai vind) ik longeer niet zo veel.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 17:12

mijn pony doet ook vervelend Boos!
hij gaat altjid of heel hard, of hij gaat naar je toe, of hij gaat heel hard én naar je toe en dan gaat die steigeren, en als je m dan slaat met de zweep trekt hij zich er nog niks van aan, maar voor hem is het eigenlijk gewoon een spelletje..
maar mijn oplossing is: gewoon niet meer longeren haha Knipoog
de pony die wij huren, die doet ook altijd gek aan de longe, ik heb haar wel eens gelongeerd toen we een tijd niet mochten rijden ivm verrekte spieren, en dan ging ze toch bokken en rennen aan de longe en dan ging ze steigeren (endan ook echt steigeren, mijn pony is toch maar klein (ook al raakt die je soms best hard) maar zij probeert je echt te raken en staat dan ook echt helemaal recht op voor je neus :S) maarja, als ik maar lang genoeg haar wegjaag met de zweep gaat het wel weer.. Knipoog
nou ik hoop dat je een geschikte oplossing vind Tong uitsteken

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 12:45

Nadia_Horses schreef:
Mijn pony is meestal heel druk en gaat dan de verkeerde kant uit waardoor hij de longeerlijn in de knoop maakt en erover struikelt..Tong uitsteken

Kent je pony het longeren al wel volledig? Snapt hij wat er van hem verlangt word?
Misschien een idee om je pony eerst uit te laten crossen in een bak en daarna pas te longeren?
Verder zou ik vragen of iemand je opnieuw wilt helpen met het aanleren van het longeren, begin helemaal opnieuw alsof je pony nog nooit gelongeerd is. Als dat goed gaat na een tijdje steeds minder iemand ernaast, dan een tweede persoon aan de longeerzweep zodat je je aandacht op 1 deel kan richten. Die persoon met de zweep richt zich op het niet omdraaien/voorwaarts blijven, jij richt je op je paard. Zo ook weer afbouwen totdat je paard niet meer omdraait -> je longeerlijn niet meer in de knoop geraakt -> je pony niet meer struikelt Knipoog
succes

OP