longeersingel of tuigsingel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

GAM

longeersingel of tuigsingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 22:19

ik vroeg me af of je voor het longeren met dubbele lijnen perce een longeersingel moet hebben of dat het ook kan met een tuig singel, dat scheelt natuurlijk in aanschaf.

en hebben jullie wat meer info over hoe te beginnen met leren met dubbele longe.

voor degene die stiekum in mn profiel hebben gekeken. ik ben alleen uit op info. de desbetreffende pony geniet nog van zn wei. maar ik vind dat je goed voorbereid moet zijn voordat je een pony iets wil leren.

Noetanchamon

Re: longeersingel of tuigsingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 22:21

Ik gebruik een longeersingel maar volgens mij kan het met beiden prima Knipoog

Afbeelding

Ik zit zelf nog wel te ruzieen met de buitenteugel, die moet natuurlijk wel achter de billen blijven en niet over de rug Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:53

Ik zou een singel kiezen met veel ogen zodat je de hoogte van de lijnen kunt verstellen. Zowel longeersingels als tuigsingels heb je in verschillende uitvoeringen, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar een kwalitatief goede leren longeersingel.

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 16:38

ok, thanks

acacia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:19

Longeersingel werkt prettiger, bij het tuigsingel zitten er toch alleen bovenop ogen ?

flames2dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 01:58

met meerdere ogen is wel het makkelijkst natuurlijk. De tuigogen zijn eigenlijk alleen voor het hoger oprichten.

Stef_Rashidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 15:50

Ik gebruik zelf een longeersingel. Maar denk dat het met een tuigsingel ook wel gaat. Ik vind het af en toe idd ook moeilijk om te zorgen dat de buitenlijn achter zijn billen blijft