rijden en grondwerk samen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarahke

rijden en grondwerk samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 18:27

Hallo,
ik heb net het level 1 pakket van parelli gekocht. Ik ben met de eerste oefeningetjes begonnen maar ik vraag me af of al deze oefeningen wel werken als ik een half uurtje daarna al terug aan het rijden ben zoals ik vroeger ook deed. Ik weet dat de termijn voor iedereen verschillend is, maar hoe lang hebben jullie erover gedaan om de eerste level door te werken? Ik ben eens benieuwd! Pling

spokie79Jarig

Re: rijden en grondwerk samen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:48

Als je geen problemen hebt met je paard, zal je vrij snel door het grondwerkgedeelte van level 1 heen zijn. Het rijgedeelte kan ik (nog) geen oordeel over vellen.
In geef zelf de voorkeur eraan om het dan helemaal via Parelli te doen. Je hebt het pakket niet voor niets aangeschaft Knipoog. Maar als je echt wil blijven rijden kan dat ook wel. Ik zou wel vantevoren dan de games doen en dus het Parelligedeelte steeds iets meer uitbreiden. Als je bij het rijgedeelte bent aangekomen, zal ik niet meer beide methoden door elkaar gaan gebruiken, maar je alleen even bezig te houden met de Parelli methode.
Ik denk dat je sneller door je level 1 heen bent, als je je nu alleen even met Parelli bezig houdt. En zelf zou ik daar ook de voorkeur aan geven.

Ik wilde het trouwens ook hoor, beide methoden combineren. Uiteindelijk kon ik het niet, omdat ik door een val vaan haar even niet meer mocht rijden. Maar nu zie ik de voordelen van het alleen maar bezig zijn met Parelli.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:48

Parelli en dan gewoon rijden zoals je altijd deed kan elkaar tegenwerken, zelf compleet tegengesteld zijn.
Parelli adviseert dan ook om je eerst even op het grondwerk te concentreren voordat je weer - volgens zijn methode - in het zadel stapt. Dat kan best een tweetal maanden duren, maar als je je echt op level 1 stort ben je daar zo doorheen...

sarahke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 16:47

Ik heb altijd al graag dressuur willen leren en meedoen aan wedstrijden. Is dat ook nog mogelijk nadat ik gewerkt heb volgens de methode van Parelli?

spokie79Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:56

sarahke schreef:
Ik heb altijd al graag dressuur willen leren en meedoen aan wedstrijden. Is dat ook nog mogelijk nadat ik gewerkt heb volgens de methode van Parelli?

Ik denk dat het zelfs beter gaat na Parelli.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 08:54

Dressuur en wedstrijden rijden kan heel goed, maar pas als je het Parelli programma tot level 2 hebt doorlopen.