Er waren 3 hoofdstellen waarvan ik degene die ik het mooiste en netste afgewerkt vond gekozen heb. Deze had echter wel de grootste en 4kante oogkleppen
Ik wil het hoofdstel gaan gebruiken voor enkele malen, bv tijdens ringsteken o.i.d. Niet als dagelijkse training, omdat het aardig wat weegt en vind dat zoiets speciaal moet blijven.
Echter nou heb ik vandaag het hoofdstel gepast en het zit niet helemaal optimaal.
Het bit hangt te laag maar daar kunnen gaten bij in, dus dat is het probleem niet.
Echter zit ik met de oogkleppen, deze zijn nogal groot en hangen relatief laag. Ze zitten niet zoals het hoort 1/3e boven het oog en 2/3e onder het oog.
Ik kan ze helaas niet hoger doen, dat past niet meer.
Nou vraag ik dus advies, moet ik het hoofdstel terug brengen (3 kwartier rijden) en voor een andere gaan met kleinere oogkleppen, die minder mooi is ?
Of kan het voor die paar keer wel met deze ?
Ik vind het een heel mooi hoofdstel en moest ik 'm weg doen is dat met pijn in mn hart, maar het moet natuurlijk wel veilig en prettig blijven voor Tom.
Wat zouden jullie doen ?
Bij deze foto's, het bit zit wat raar want dat had ik even tussen de gespen geklemd om te kijken of dat nog zou gaan passen met gaten erbij, dus daar niet op letten, alles wat jullie daarbuiten zien wat niet goed is hoor ik graag!
Link naar de andere hoofdstellen die die man nog heeft: (3e foto van de advertentie )
http://dieren.marktplaats.nl/rijtuigen- ... -tuig.html
Die oogkleppen zijn iets kleiner en er zit een golfje in, daarbij zitten daar 3 rijden ijzer, op mijnes 4...
En nog even ander vraagje, ik heb dit bellen-onderdeel ook meegenomen,
zowel de verkoper als ik wisten niet precies hoe of waar het bevestigd moest worden maar ik vind er wel iets op dacht ik. Heb t nu even voor het idee om Tom's nek gehangen zoals je hier kan zien
maar volgens mij is dat niet de officiële plek. Ik vermoed dat het met een gareeltuig te maken heeft, maar ik denk ik vraag het hier even. Het is niet zo'n lange band met een gespje in het midden ( waarvan ik vermoed dat het ergens aan het gareel zou moeten bv )
Tom vind het wel prima om zn nek, maar ik zou 'm natuurlijk liever hebben waar het hoort.
Alvast bedankt voor de reacties, ik heb het liefst z.s.m reactie op het hoofdstel, want als dat absoluut niet kan zo, dan kan ik 'm vandaag nog terugbrengen