Ja, het is een onding De kans dat je paard erop gaat hangen, en dat dan ook gaat doen met rijden, is heel groot. Gebruik dan eerder bijzetjes op slof ofzo. Want hier zou ik niet aan beginnen.
Maar hoe je hem bevestigd> legt de bovenkant, waar dat verstelbare ding zit, op het kopstuk en laat de uiteinden langs de bakstukken door het bit gaan, dan maak je ze vast aan de singel. Dat kan op 2 manieren. Ja kan ze onder de buik vast maken of aan de zijkant.
Sorry, ik had niet goed op de foto gekeken maar het is dus een elastiek? Nee dit ga ik niet gebruiken, ik ken iemand die het gebruikt en vind het er zó zielig uit zien!
ben er zelf geen voorstander van, je moet er vooral op letten dat je pony echt ontspant en niet gedwongen in die houding blijft lopen met een gespannen lijf. Dan wordt je pony namelijk juist sterk en lukt het ontspannen helemaal niet meer!
Maar is een pessoatuig niet heel moeilijk te bevestigen? (het ziet er zo moeilijk uit..)..
Dit zou ik ook graag willen weten, mijn instructrice heeft mij dus dit aangeraden maar verder er niet veel info over gegeven, dus zou ik hier ook graag wat info over willen ? waar dient het voor en wat doet het met je paard? (haha dat klinkt zo drastish " wat doet het met je paard " )