Freestylen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Freestylen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:44

Doei!
Ik rijd zo'n 2 jaar lang al een pony zonder zadel en bit (héél soms wel een bit, voor buitenrit Lachen )
Ik rijd dus met halster en halstertouw. Dit gaat net als een gewoon hoofdstel, dus nu heb ik geprobeerd om een beetje te freestylen,zomaar proberen zeg maar Knipoog Ik heb toen even zonder cap (foei!!) een galopje gedaan en dat was eigenlijk best een penny-moment Clown . Toen ging het dus héél goed, maar nu heb ik het probleem dat ik helemaal niks kan doen, ik kan wel een beetje sturen , door gewichtsverplaatsing enzo. Ook terugnemen uit draf etc. gaat goed, maar soms gaat ze ergens naartoe en dan kan ik doen wat ik wil, ze blijft doorlopen. Wat kan ik doen om dat een beetje te minderen? Ik mag geen parelli-pakket ofzo kopen, het is redelijk prijzig en ik ben ook nogal jong. Weet iemand dus een manier om wat meer controle erover te krijgen Lachen

A.u.b geen afkrakerige antwoorden, want ik weet niet waarom, maar ik denk dat ik ze wel een beetje ga krijgen Nagelbijten / Gniffelen

geluksvogel

Re: Freestylen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:37

Ik ben absoluut niet van het rijden met halster, die dingen schuiven en zijn niet gemaakt om mee te rijden. Je zou een touwhalster kunnen kopen waarmee je kan rijden. Valt nog te betalen, ze zijn rond de €6.- Ik lees in je profiel dat je 12 bent en op shetjes rijd. Leuk en aardig maar die shetjes kunen idd lekker eigenwijs zijn en koppig zijn op hun tijd. Als je niet kan sturen, is het niet zo verantwoordelijk om te rijden met halster en te galoperen zonder cap. Als je haar niet kunt sturen en keren wordt het al snel gevaarlijk.

Zorg dat het shetje goed aan het been is en luistert naar je hulpen. Desnoods maar eerst weer met bit want als berijder ben je verantwoordelijk voor jezelf, je paardje maar ook de omgeving. Als je haar met bit goed kunt wenden en keren en de reutemeteut, dan kan je weer eens kijken voor bitloos Lachen Succes!

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:42

idd een touwhalster aanschaffen als dat mag,
dat is voor je paardjes ook veel lekkerder.

altijd je cap opdoen, maar dat weet je zelf ook wel Knipoog

als het rijden zonder bit op zich goed gaat zou ik gewoon veel oefenen in de bak of wei (ik weet niet wat je tot je beschikking hebt) veel figuren rijden en veel overgangen !
ik zou er nou niet speciaal een bit in gaan hangen, ook daar rennen shetjes gewoon doorheen bij een dwarse bui (ja ik spreek uit ervaring)

have fun Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:03

Bedankt Haha! !!
Ik heb vandaag met een cross-rope-bridle gereden, 1 teugel eraan, had geen keus Clown Natuurlijk mijn cap op gehad, en het ging héééééél goed!! Ik kon halthouden, allebei de kanten op sturen en Cindy was ook erg veel aan het briesen Ja
Heb zelfs een klein sprongetje kunnen maken Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 03:03

zorg voor een goed hoofdstel, ook voor discriminatie van de hulpen. touwhalster of ander bitloos hoofdstel werkt altijd beter dan een stalhalster. de rest is training. misschien is het ook wel handig om ergens begeleiding te zoeken, want je moet wel weten hoe je een hoofdstel correct omdoet, en dat geldt ook voor een touwhalster (even in je profiel gespiekt...).

ik moet het toch even zeggen: buitenritten op een shet die niet voor 100% bestuurbaar is, zonder cap is wel héél onverstandig.