Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Welke methode volg je?
Nadya schreef:Ik vind het wel een leuke oefening![]()
Leuk, Laetitia!! Ik mail je straks nog even terug trouwens.![]()
![]()
Maarre, Speedy_Cindy; hoe gaat het normale leiden van je pony? Snapt je pony dat hij de leadrope moet volgen als je hem vraagt vooruit te lopen of bv. links of rechts te gaan? Zie ook video van Voest trouwens...
Misschien snapt je pony nog niet helemaal dat hij de leadrope moet volgen. Ik weet dat mijn pony daar soms ook wel eens probleempjes mee heeft, vooral dus als we een tijdje geen oefeningen gedaan hebben. En de ene pony leert het natuurlijk ook veel sneller dan de andere, net als bij mensen.
Ik vind het trouwens bewonderenswaardig dat jij op jouw leeftijd al zo bezig bent hiermee!! Mijn complimenten!!!
speedy_cindy schreef:Als ik gewoon met de leadrope ga lopen en laten volgen snapt ze het wel als ik een stap naar links doe doet zei dat ook ga ik naar rechts doet zei dat ook. Ze leert de meeste dingen vrij snel aan en met het grondwerk begrijpt ze alles vrij snel alleen follow the lead niet, ik heb gekeken naar de postitie waar ik sta en ik heb naar de video gekeken en ik sta wel op dezelfde plaats.
Nadya schreef:Ik herken het wel een beetje, hoor. Mijn pony heeft periodes dat 'ie het liefst 'de makkelijkste weg' kiest om naar mij toe te lopen, in plaats van de leadrope te volgen. Maar na even oefenen, pakt 'ie het wel weer op. En dan sta ik ook echt in de juiste positie e.d., maar hij is soms wat onbehouwen en wil dan gewoon zo snel mogelijk naar mij. Dat mag op dat moment niet, als ik deze oefening van hem vraag, dus dan moet ik even duidelijkheid scheppen op een rustige manier. Bij mijn paardje werkt dat prima. Gewoon blijven oefenen. De een doet het in een paar keer en sommigen pas na een paar weken....
speedy_cindy schreef:Nadya schreef:Ik herken het wel een beetje, hoor. Mijn pony heeft periodes dat 'ie het liefst 'de makkelijkste weg' kiest om naar mij toe te lopen, in plaats van de leadrope te volgen. Maar na even oefenen, pakt 'ie het wel weer op. En dan sta ik ook echt in de juiste positie e.d., maar hij is soms wat onbehouwen en wil dan gewoon zo snel mogelijk naar mij. Dat mag op dat moment niet, als ik deze oefening van hem vraag, dus dan moet ik even duidelijkheid scheppen op een rustige manier. Bij mijn paardje werkt dat prima. Gewoon blijven oefenen. De een doet het in een paar keer en sommigen pas na een paar weken....
Oke, bedankt voor je reactie. Ik blijf er gewoon mee oefenen want ik denk wel dat ze het gaat snappen. Heb je misschien een tip wat ik moet doen als ze naar met toe komt via de snelste weg? Moet ik dan gewoon negeren dat ze dat doet en gewoon weer opnieuw beginnen ermee?
speedy_cindy schreef:@Antheman: bedoel je gewoon het hoofd naar rechts/links buigen? Als ik dit gewoon oefen gaat het meestal wel goed soms doet ze een stapje naar achter maar zodra ik het weer even heb geoefend snapt ze dit wel.
Bedankt voor jullie tips