[AR] wat vinden jullie van deze tweewieler?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

wat vinden jullie van deze tweewieler?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 23:45

Afbeelding

Ik denk eraan deze tweewieler aan te schaffen voor mijn welsh x hackney en mijn concourswagen weg te doen. Wat vinden jullie ervan? En waarvoor zou hij volgens jullie wel en niet geschikt zijn?

Wat ik ermee zou willen:
-dressuurmatig mee in de bak willen oefenen (naar L niveau om maar is te beginnen Haha! ).
-rustige recreatieve ritjes door het bos.
-recreatief door het dorp en over verharde langwegen.

Ik heb absoluut geen wedstrijdambitie en wil eigenlijk ook niet meer met meer als 2 personen (inclusief mezelf) weg.

Lijkt jullie hem geschikt?

BlackDevils

Re: wat vinden jullie van deze tweewieler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:08

Is een leuke wagen.
Belangrijk is wel dat je m kunt uitbalanceren.

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:15

dat is wel een leuke hoor

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 00:16

Vind het een erg mooie wagen! Ja Vanaf 1 april mag je zelfs met tweewieler d/v starten, dus áls je zou willen kan dat ook nog...
Tweewieler rijdt wel heel anders dan een vierwieler, dus als het kan zou ik een proefrit maken, zodat je weet hoe het aanvoelt.
Als hij goed in balans is (dus zoals BD al zegt, dan moet je dat wel goed af kunnen stellen bv dmv zitting verschuiven), zit het echter prima. Tis maar net wat je wilt... Lachen

flOortje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 13:36

Ziet er mooi uit!
Is hij geremt of niet? Dat kan belangrijk zijn als je in het bos rijdt..

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 13:49

bedankt voor de reacties!

je kunt hem goed in uitbalanceren, zitting is verstelbaar. Bomen ook in lengte en breedte verstelbaar.

En hij is geremd ja, met schijfremmen.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 22:52

verder niemand op/aanmerkingen of tips?

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:30

Hoe hoog is jouw pony ? Is de wagen echt geschikt voor die hoogte ? Ik heb een kruising hackney/shet, en zijn A-pony tweewieler kan net. Dus dat is iets om op te letten denk ik. Maar, als je zoals Vickelientje zegt, je pony mee kan nemen voor een proefrit dan weet je ook zeker of de wagen echt past.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 23:54

hij is leverbaar in shet, pony, cob en paardenmaat dus dat moet wel goedkomen.

Ik weet al1 niet of ik er goed aan doe mijn vierwieler ervoor in te 'ruilen'.. ik wil graag in de bak trainen en dat vind ik toch veel makkelijker met een tweewieler, maar ja een tweewieler heeft ook nadelen.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 01:04

Waar is deze wagen te koop?

Ik heb een beetje hetzelfde dilemma als jou. Ik wil ook graag een tweewieler omdat ik daarmee veel simpeler mee overweg kan. Mijn concourswagen is nogal groot en lomp en die pak ik niet zomaar omdat het een heel gedoe is om hem uberhaupt al de schuur uit te krijgen. Ook hebben wij hier veel fietspaden en mijn concours is veel te breed om tussen de paaltjes door te kunnen.
Mijn pony heeft zowiezo ademhalingsproblemen (is hiervoor al geopereerd zonder succes) dus alles moet zo licht mogelijk zijn, dus dacht dat dit misschien beter was.

Misschien is het voor jou een optie om er een 2wieler bij te nemen?

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 01:08

Leuk karretje, in iedergeval beter dan dat waggelding van mijn vriendin.. Tong uitsteken die heeft haar oom gemaakt en kan elk moment in elkaar zakken..

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:44

Die wagen ziet er heel goed uit, niks mis mee.
Bedenk wel dat een andere wagen het probleem met je pony uit je andere topic niet zomaar zal oplossen. Je kan dan wel lekker in de bak rijden wat je nu niet kan en dat is wel een groot voordeel (mede daarom heb ik er ook een sulky bij gekocht). Maar het buiten rijden probleem is er natuurlijk niet mee opgelost.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 11:41

Bedankt voor julie reacties!!

Lintjuuuh schreef:
Waar is deze wagen te koop?

Ik heb een beetje hetzelfde dilemma als jou. Ik wil ook graag een tweewieler omdat ik daarmee veel simpeler mee overweg kan. Mijn concourswagen is nogal groot en lomp en die pak ik niet zomaar omdat het een heel gedoe is om hem uberhaupt al de schuur uit te krijgen. Ook hebben wij hier veel fietspaden en mijn concours is veel te breed om tussen de paaltjes door te kunnen.
Mijn pony heeft zowiezo ademhalingsproblemen (is hiervoor al geopereerd zonder succes) dus alles moet zo licht mogelijk zijn, dus dacht dat dit misschien beter was.

Misschien is het voor jou een optie om er een 2wieler bij te nemen?

Bij wagenmakerij.nl Op marktplaats tweewieler intypen bij rijtuigen en koetsen, dan vind je hem wel (999euro). Hij kost elders 1546,-. Van schieruitersport.nl heeft een bijna dezelfde ook leverbaar, maar daar weet ik prijs niet van.

Het probleem dat t zo'n gedoe is heb ik dus ook, uit de schuur, zeil eromheen etc. Niet dat ik lui ben, maar als je al niet veel tijd hebt wordt je rondje steeds korter.

viola schreef:
Die wagen ziet er heel goed uit, niks mis mee.
Bedenk wel dat een andere wagen het probleem met je pony uit je andere topic niet zomaar zal oplossen. Je kan dan wel lekker in de bak rijden wat je nu niet kan en dat is wel een groot voordeel (mede daarom heb ik er ook een sulky bij gekocht). Maar het buiten rijden probleem is er natuurlijk niet mee opgelost.

Goed opgemerkt! Ik ben vandaag lopend achter mijn pony (met tuig) door het dorp gegaan, hij was zo anders! Oortjes naar voren, niet staken, niet druk doen. Later wilde ik een poging zonder tuig doen, gewoon ernaast, dat gaf meteen weer problemen. Daar moet nog aan gewerkt worden, maar het is inderdaad wel een groot voordeel dat ik met deze tweewieler in de bak kan!

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 22:03

Dit is een leuk ding!
Zelf hebben wij ook een 2-wieler, foto's staan wel in mijn profiel.
Die van ons komt van: www.hcaklarenbeek.nl
Ook geremt, verstelbaar bankje voor de juiste balans en in 3 hoogten verstelbaar, dus voor pony tot paard.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 12:19

leuk wagentje, had hem ook al gezien op mp. ik heb zelf liever een 4 wieler maar dat is persoonlijke smaak natuurlijk

xMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 10:20

leeeuk, kan je lekkere ritjes mee maken!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:35

ik vind dit ook een mooie wagen echter mijn voorkeur zou uitgaan naar een 4-wieler. rustiger voor jezelf tijdens de rit en minder belastend voor de rug van het paard. Wat deze wagen betreft nette wagen en zou ook mijn voorkeur zijn indien ik voor een tweewieler zou gaan.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:19

Oud topic vandaar een slotje