Hoe te beginnen met grondwerk?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bambi

Hoe te beginnen met grondwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 16:52

Hoi,

Ik weet niet of het hier goed staat dus mocht het verkeerd staan, mijn excusses.

Ik mag een hele leuke 10 jarige trakhener merrie gaan doen. Een lieve zorgzame merrie waar de laatste 2 jaar qua training niets mee is gedaan (ivm veulens).

Nou is deze merrie heel erg gericht op 1 persoon (trekje van trakheners) en geeft zich niet snel. Hierdoor is zij moelijk in de omgang en met rijden een regelrechte ramp (schijnt zo te zijn). Ik wil haar dus rustig oppakken met longeerwerk en grondwerk. Hierbij dus mijn vraag hoe kan ik het beste met grondwerk beginnen en wat voor oefeningen zodat zij niet over mij heen gaat walsen maar mij als haar leider gaat zien?

Alvast bedankt!

gollempje

Re: Hoe te beginnen met grondwerk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:12

ga eerst lezen, dvd's bekijken en misschien langs bij iemand!
zorg dat je het goed oppakt!!! da's mijn idee Haha!

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:14

idd gollempje, niks aan toe te voegen. kijk eens bij Teblinck,Voest en Parelli

mijntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:15

ben het helemaal eens met Gollempje. misschien kun je ergens een paar lesjes nemen of heb je een vriendin die er al wat verder in is? Roundpen werk is opzich niet verkeerd en je kan ook al gaan oefenen met aan het halster meelopen en zorgen dat hij achter je blijft lopen. als je wat meer info wil, moet je me maar een pbtje sturen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 23:22

Als je een advies wilt voor een boek, moet je even in dit topic kijken:

viewtopic.php?f=125&t=625206

Anders worden het toch snel dure paketten van allerlei Natural Horsemanshippers (Parelli & Co).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:26

Cassidy schreef:
Als je een advies wilt voor een boek, moet je even in dit topic kijken:

viewtopic.php?f=125&t=625206

Anders worden het toch snel dure paketten van allerlei Natural Horsemanshippers (Parelli & Co).

Grrr...
Ik heb dat boek al ik weet niet hoelang geleden besteld via internet nog niets gezien. Nog maar eens mailen maar.

Ik heb inderdaad al vaker gehoord dat het een goed boek is.

bambi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 20:56

Ik ben benieuwd, ik heb het boek besteld!

Noortje_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:36

Ik heb het boek van Inge Teblick sinds 2 maanden, heb oefening 1: contact leggen en oefening 2: zo weinig mogelijk (druk), met mijn paard geprobeerd, ik vind het erg moeilijk, heb het idee dat ik het misschien niet helemaal goed doe of te laat reageer. Misschien begrijpt mijn paard mijn druk niet? Ik ga er erg door twijfelen, misschien zijn er nog mensen die tips hebben?

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 18:31

Ik ben net begonnen met parelli. Ik weet dat het ontzettend duur is, maar ik ben erg tevreden, je krijgt echt stap voor stap informatie in een hele logische volgorde en daarbij blijft het ook nog leuk. Als je echt serieus bent hierover, is het level 1 pakket misschien toch een aanrader.

(koop dan niet al die spullen extra, zoals halster, touw enz. Die kun je namelijk veeeeeeeeel goedkoper krijgen Tong uitsteken)

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:41

Ga bij iemand kijken die al lekker met grondwerk enzo bezig is! Daardoor krijg je zo ontzettend veel zin en inspiratie om zelf ook aan de slag te gaan.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 22:41

Ik heb alles geleerd van de paarden zelf, nooit een boek, dvd of instructrice aan te pas gekomen. Gewoon de wei in. Paarden kun je ook leren lezen. En dan vertellen ze veel beter hoe ze zelf in elkaar zitten. Zo ben ik zelf aan oefeningen gekomen.