Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pmarena schreef:Dat is het nadeel van een sidepull , als ze het hoofd flink omhoog doen heb je niks meer te vertellen.
Dan is een bitloze optoming met de teugels onder het hoofd ipv. aan de zijkanten , een stuk fijner.
) Vaak helpt het als je het simpel houd. Dus 1 hulp en geen combinatie van. Vaak oefenen en nog eens herhalen voordat je op pad gaat kan geen kwaad. Toch heel af en toe is die van mij ook stout hoor, zoals afgelopen weekend. Ik wilde een rustig galopje en zij dacht daar iets anders over. Toen ik haar wat minder vriendelijk vroeg om te stoppen bokte ze uit protest. Todat ik het haar heel lief vroeg... ze stopte meteen
Maar in jouw geval als er mooie merries langkomen heb je misschien nog iets anders nodig om de aandacht bij jou te houden. Misschien kun je dan iets onverwachts vragen als een paar passen zijwaarts of iets anders waar hij wat concentratie voor nodig heeft. Succes! pmarena schreef:Dat is het nadeel van een sidepull , als ze het hoofd flink omhoog doen heb je niks meer te vertellen.
Dan is een bitloze optoming met de teugels onder het hoofd ipv. aan de zijkanten , een stuk fijner.
. Ontzettend leuke foto. Jong geleerd, is oud gedaan.
Het is jammer dat hij echt nog een paar jaar moet oefenen op het land voor hij op zijn eigen racer mee kan de bergen in. Als alles goed gaat kan hij nu al mee, maar je moet uit gaan van 'wat als' en dan heeft hij uiteraard nog niet voldoende in zijn gereedschapskist opdat een paard daar ook in noodsituaties vertrouwen uit kan halen.