Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
vampiregirl schreef:ik zou zeggen juist een dunner bit, sommige paarden hebben er last van als hun mond te 'vol' zit, en doe dan inderdaad hun mond open en dicht.. je zou haar bijv. kunnen inrijden met een dubbelgebroken trensje, dit is zachter en je leert haar zeg maar reageren op de druk van het bit.
zydeco schreef:Dit is de meest grote onzin die je kunt verkondigen..mijn ervaring met aangespannen rijden is dat ze heel erg snel hard in de mond worden
ik had mijn fjord op het het laatst ook alleen aangespannen(met stang en kinketting dan wel omdat hij steeds hrader werd) wat resulteerde in een harde mond en totaal niet reageren op druk van de teugel
dus probeer toch zo zacht mogelik te beginnen
veel succes
Renate1970 schreef:Ik ben het helemaal met Heleen eens! Mijn pony's zijn nu 18 en 20, lopen al 14 jaar aangespannen en zijn onder het zadel prima te rijden op een simpel trensje.
Echwel schreef:Renate1970 schreef:Ik ben het helemaal met Heleen eens! Mijn pony's zijn nu 18 en 20, lopen al 14 jaar aangespannen en zijn onder het zadel prima te rijden op een simpel trensje.
Lieverd TS en veel anderen weten niet dat ik Heleen ben, zal ze nu dan wel duidelijk zijn..
Kan helaas mijn naam niet meer veranderen![]()
![]()