Bij mij op stal zijn er 2 mensen die aan nh doen.
Maar ik kan er gewoon helemaal niks van snappen waar hun nou precies mee bezig zijn.
dit is hoe ik het zie.
Bij mijn op stal is er een vrouw die al zoon 3 jaar met nh bezig is.
Ze heeft veel cursussen gevolgd en is op kamp geweest om dit te leren.
Maar het enige wat ik zie is een paard dat achterste voren een hek uit moet lopen een paard dat van de eigenaar zelf mag weten waar hij loopt in de bak.(als hij zij er op zit)
Als het paard geen zin heeft om de wei uit te komen dan toch niet!! hij heeft geen zin
Als het paard naar acteren moet lopen word er raar gezwiept met een touw en als hij voor uit moet staan mensen met hun handje op het dier te lokken.
En dan hebben ze een rare stok met een touwtje waar van ze zeggen ik gebruik dit als verleng stuk van mijn hand. Ik sla en aai hier mee ( zelfde als een zweep lijkt mij)
Misschien doet deze vrouw iets verkeerd hoor maar ik snap zo i zo het hele doel er niet van.
Ik zie gewoon dat jullie meer met lichaam taal doen of daar voor werpen voor gebruiken.
Maar ik vind er veder niks natuurlijks aan ik zie het gewoon als een andere manier van met paarden omgaan.
Maar om nou te zeggen dat jullie als een paard denken nee sorry daar kan ik me niet in verplaatsen want paarden gaan ook niet op deze manier met mekaar om.
Ik wil niemand veder aanvallen of zeggen dat ik het stom vind want van mij mag iedereen met zijn paard doen en omgaan hoe hij zij wilt.
Zo lang het geen mishandeling of verwaarlozing is.
maar ik snap het gewoon niet.
Dus kan iemand mij vertellen wat jullie doel is ?
Waarom kiezen julie voor deze manier ?
En welke verschillen zijn er tussen jullie en mij?