[AR] Ervaring met Pfiff standard enkelspanstuigen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Ervaring met Pfiff standard enkelspanstuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 23:29

Ik ben van plan een enkelspanstuig aan te schaffen in cob grootte(voor één van onze 6 ijslanders). Probleem is het volgende , hier op Ijsland is zo goed als geen mentraditie, en het aanbod aan materiaal voor aangespannen rijden vrijwel nihil. Was dan ook erg verbaasd dat in één van de grotere rijsportzaken in Reykjavík een tuig te koop is (telefonisch geinformeerd; is hier ongeveer 650 km vandaan... Haha! ) Het (vermoedelijk enige in Ijsland) aangeboden type is de "standard" cob van het merk Pfiff, als ik goed geinformeerd ben in Polen geproduceerd.
Korte zoektocht via google leert dat dat tuig in Nederland/Duitsland ongeveer 260 euro kost, hier willen ze er maar liefst 37.000 kronen = 420 euro voor hebben. Hoewel invoerkosten hoog zijn vind ik dit een nogal fors prijsverschil.
Na dit lange verhaal, zijn dit goede tuigen(kwaliteit/prijsverhouding?) en weet iemand toevallig of deze tuigen standaard met lichtogen worden geleverd. Ik vermoedt dat het aangeboden tuig lichtogen heeft, maar ben niet 100% zeker, ik geloof dat diegene in de winkel nog nooit een aanspanning van dichtbij( of veraf Knipoog ) heeft gezien.

BlackDevils

Re: Ervaring met Pfiff standard enkelspanstuigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 04:01

Kuggur schreef:
Ik ben van plan een enkelspanstuig aan te schaffen in cob grootte(voor één van onze 6 ijslanders). Probleem is het volgende , hier op Ijsland is zo goed als geen mentraditie, en het aanbod aan materiaal voor aangespannen rijden vrijwel nihil. Was dan ook erg verbaasd dat in één van de grotere rijsportzaken in Reykjavík een tuig te koop is (telefonisch geinformeerd; is hier ongeveer 650 km vandaan... Haha! ) Het (vermoedelijk enige in Ijsland) aangeboden type is de "standard" cob van het merk Pfiff, als ik goed geinformeerd ben in Polen geproduceerd.
Korte zoektocht via google leert dat dat tuig in Nederland/Duitsland ongeveer 260 euro kost, hier willen ze er maar liefst 37.000 kronen = 420 euro voor hebben. Hoewel invoerkosten hoog zijn vind ik dit een nogal fors prijsverschil.
Na dit lange verhaal, zijn dit goede tuigen(kwaliteit/prijsverhouding?) en weet iemand toevallig of deze tuigen standaard met lichtogen worden geleverd. Ik vermoedt dat het aangeboden tuig lichtogen heeft, maar ben niet 100% zeker, ik geloof dat diegene in de winkel nog nooit een aanspanning van dichtbij( of veraf Knipoog ) heeft gezien.
Dan denk ik dat je je IJslander voor een arreslee gaat spannen.... Haha! Haha! Haha!
Wanneer er daar dan zo slecht iets te krijgen is, koop dan toch liever direct iets goeds. Tuigenmaker zal ook wel niet in de buurt zitten. Zoek een IJslandermenner op in Nederland, laat die een goed tuig aanmeten (Ideal bv. kost ca € 500,- meen ik) en laat die opsturen. Lengte van de strengen is eigenlijk ook heel belangrijk!. Dan heb je voor een paar honderd euro meer ook iets goeds in huis.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 04:09

ja ben bekend met deze tuigen ..een van de merken die ik kan leveren
de pfiff standaard ..humm ..stuur me eens een foto kan ik zien om welke het gaat
let op de pfiff cob valt in de regel erg ruim !
met de prijs kwaliteit verhouding uh tja
zoals ik al zei "kan"leveren
wij zijn over een andere leverancier beter te spreken , bijna het zelfde tuig ongeveer de zelfde prijs maar iets betere leder kwaliteit en maat verhouding , als ik het goed heb heben ze in die winkel ook dat merk Bloos
vraag ook eens de invoer rechten na bij de douane (heb mijn wet boeken niet meer anders kon ik het doen voor je ..)

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 04:20

Leuk zinnetje;
Met je IJslander op IJsland met je arreslee op 't ijs arren en dan maar hopen dat je zelf niet op het ijs gaat belanden. Knipoog

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:08

Bij het Drunens ruiterhuis verkopen ze Idealtuigen én de broer van de eigenaar van de zaak fokt IJslanders. Ik denk dat als je ze een mail stuurt en je probleem uitlegt ze je vast willen helpen. Ze weten vast wat een IJslander voor tuig nodig heeft, en anders lijkt 't me een kleine moeite voor ze om een 'paspop' te vinden Knipoog
http://www.drunensruiterhuis.com

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-07 20:02

Hartelijk bedankt voor jullie snelle reakties, daarmee is de zaak voor mij uitgemaakt; ik koop dit tuig niet. Voelde me er al niet zo enthousiast over; 1 model is wel een erg mager aanbod.
En omdat er bij ons gezinsuitbreiding op komst is verwachten we veel bezoek uit Nederland/Duitsland(mijn vrouw is duits) deze zomer; ongetwijfeld mogelijk iemand wat extra bagage mee te laten slepen... Knipoog
Ga ook meteen even bij die web-site langs surfen Albertina.