Ik ben op dit moment bezig met de basis uit het Vrijheidsdressuur boek van xyutzu. Heb al eens eerder met het pionnetje geoefend dat hij hem aanraakt. Al een paar maanden geleden ben ik begonnen, hij vond het ding wel interessant en raakte hem vaak aan. Dus ik direct click en een snoepje. Nu snapt hij hem en zit telkens tegen dat ding aan te tikken.
Vandaag weer bezig geweest en toen hij het pionnetje zag werd hij helemaal hyper! (dus hij is het niet vergeten van maanden geleden). Nu wilde ik na het een paar keer gedaan te hebben er een commando aan gaan koppelen. Dus ik zei telkens 'raak' op het moment dat hij het ding aanstootte. Vervolgens deed ik het af en toen niet en tikte hij het pionnetje alsnog aan. Ik probeer het dus te negeren maar meneer wordt ongeduldig en wordt shagerijnig (gaat rondjes om mij heen lopen met oren in de nek of loopt weg). Dan wil ik het negeren en ga ik even wat anders doen, rondjes lopen in de bak bijvoorbeeld waar hij ook loopt. En dan wil ik het nog een keer proberen maar hij wordt telkens zo chagerijnig! Het is niet dat hij gaat zoeken waar de snoepjes vandaan komen maar zijn ongeduld raakt dus echt op.
Wat moet ik hiermee? Heeft iemand tips? Ik wil graag verder, maar als dit nog niet helemaal bevestigd is dan werkt het ook niet echt om verder te gaan.