[AR] waar lessen jullie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viola

waar lessen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-07 18:27

Onder het zadel kan je met je eigen paard vrijwel overal goede dressuurles krijgen. Met je paard voor de wagen is dit niet zo eenvoudig en ik vraag me dus af waar jullie lessen. Komt er een instucteur aan huis of op je stalling, ga je met je paard en wagen ergens heen, per trailer of heb je les op rij afstand? Dan doel ik niet op een cursus koetsiersbewijs oid maar echt regelmatig dressuurles.

Ik heb geen les omdat ik daar nog niet de mogelijkheid voor heb gevonden maar wil wel graag dus vraag me af hoe jullie dat hebben opgelost.

mriekie

Re: waar lessen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 18:43

Ik les bij onze menvereniging... Die huren 1 avond per week de bak van de rijvereniging. Daarnaast heb ik het geluk dat de manege dicht bij is en dat ik maar een kwartiertje hoef te stappen over het fietspad.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:44

Ik kreeg altijd aan huis les. Vanaf de stal stapten we dan naar het veldje waar we gingen rijden. Onze vereniging doet helaas niet aan lessen. We hebben amper wedstrijdrijders maar voornamelijk boeren die het gewoon erg gezellig vinden om met elkaar door het bos te rijden.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:59

Moeilijk in deze regio Viola! Of je moet meteen naar Ijsbrand, maar daar betaal je wel de hoofdprijs.
Ik heb zelf begeleiding van mijn papa en mama. Als we er even niet meer uitkomen gaan we naar een kennis in Gorinchem voor een lesje en daar borduren we dan weer een tijdje op verder.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:14

Ik heb hetzelfde geluk als Mriek. Zit ook bij dezelfde menvereniging Vork Mijn pony's staan tegenover de manege, dus ik hoef alleen maar de weg over te steken. Dat is wel superdeluxe Lachen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:19

Ik les bij de menvereniging, ongeveer 5 minuten van stal dus thuis inspannen en er heen rijden. Volgende maand ga ik naar een andere stal verhuizen en die zit 8 kilometer er vandaan. Ik denk nog aan de volgende mogelijkheden:
- daar bij de menvereniging kijken, kan ik dan ook heen mennen
- goedkope tweewieler op de kop tikken die op mijn trailer kan en naar les rijden
- prive instruktie in weiland of veldje in de buurt
- binnenbak voor een uurtje huren en prive instruktie.

Ik denk dat het het laatste wordt gezien ik wel bij mijn huidige vereniging wil blijven (ik ben bestuurslid) en van prive les leer je het meeste. Waarschijnlijk wordt het dan 1 of twee keer per maand

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:18

bij de menvereniging is n half uurtje bij m'n stal vandaan. en van het voorjaar ga ik ook 1 keer in de week prive lessen nemen. vriendin van mij is instructrice....

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 23:46

Bij de menvereniging, het is een half uurtje rijden (met de auto). We hebben een tweewieler bij de menvereniging staan die we alleen met lessen gebruiken.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:54

Ook bij de plaatselijke menvereniging. Het is een half uur rijden met de aanspanning, of zo'n 10 min met de auto. Ik heb de luxe dat we twee auto's hebben met trekhaak, zodat de ene voor de trailer kan, en de andere voor een aanhangertje met de wagen er op. Vooral in de winter is dat erg makkelijk, anders moet ik in het donker terug rijden over een 80-km weg.
We hebben 1x in de twee weken les van een zeer ervaren (en goede, althans, dat vind ik) instructeur die bij de menvereniging komt. De menvereniging heeft samen met de plaatselijke ponyclub en rijvereniging een eigen bak.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 10:14

Ik heb zelf helaas geen vervoer dus dan houd het al gauw op. Mijn vader kan in noodgevallen wel rijden, maar daar valt wekelijks lessen niet onder en wil ik hem ook niet vragen.

Een instucteur laten komen en dan op een veldje in de buurt lessen zou kunnen. Maar ik zou juist graag op een andere stal lessen zodat mijn pony's ook eens andere paarden zien. Omdat ze nu op een prive stalletje staan met z'n tweeen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:06

Je hebt hier in de regio ook geen menverenigingen, dus dat wordt dan sowieso lastig. Dan zal je moeten vragen of je bij een rijvereniging in de bak mag rijden oid.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:34

wij moeten daarvoor naar de manege. Daarvoor moeten we ongeveer 6 kilometer afleggen.
Onze men en rijvereniging organiseerd in de wintermaanden altijd een mencurses. Meestal 5 of 10 lessen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:31

Thuis prive les. Soms met z'n 2en.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:55

Christiaan Provoost komt bij ons op stal lesgeven,lessen dan om de beurt,2 of 3 achter elkaar.
gewoon op de weg,of op een veld.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 19:14

Wij lessen 1 x in de week bij de Menvereniging Haarlemmermeer dressuur en vaardigheid. Gelukkig is de manege 5 minuten met de auto. Vaak brengen wij eerst de koets en halen dan het paard op met de trailer.

En 1 x in de 2 weken hebben wij thuis privé les in de bak van instructrice, die zelf Z-dressuur enkel- en tweespan rijdt. Cool