hoe leer je een paard/pony vrijheiddresuur aan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magiclover

hoe leer je een paard/pony vrijheiddresuur aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-07 18:59

heey

ik heb eeb vraagje ik heb een paard en een pony hoe kun ik de pony en paard(is een veulen) vrijheid dresuurr eht beeste en goed aan leren?
en wat zou ik eventueel nodig hebben?

charelle

Qimm

Re: hoe leer je een paard/pony vrijheiddresuur aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:19

Een veulen zou ik vooral nog even veulen laten zijn. Dus daar nog niks mee doen.

Verder zijn er talloze sites waar heel veel informatie staat hoe je moet beginnen.

magiclover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 14:31

ja maar wat izjn dei site's en over dat veulen hij is heel braaf maar hij is een hengst dus gewoon de basis oefeningen zo als volgen endat soort dingen zodat ik hem beter en meer kan vertrouwen voor die pony wouw ik wel wat meer doen

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:40

veulen zou ik ook nog even laten voor wat het is. Aan de hand volgen en voetjes geven zou ik al tevreden mee zijn en het *echte* werk beginnen als hij een jaar of 3 is. Dat volgen doen ze eigenlijk vanzelf als ze je vertrouwen en nieuwsgierig genoeg zijn. Vertouwen kun je volgens mij opbouwen door veel met je paard te doen, al is het maar poetsen. En veel praten natuurlijk Knipoog

Ik heb begonnen met vrijheidsdressuur toen ik 6 weken niet mocht rijden (blessure) en ik ben gewoon begonnen met een tas brokjes en stukjes appel en wortel. Alles wat braaf was kreeg hij iets lekekrs voor. Fout gedrag gewoon een tik, en foute bewegingen negeerde ik. Begon ik weer overnieuw.

Maar zoals genoemt zijn er al genoeg sites waar je info kan vinden.

http://www.pink-horizon.nl is een hele goede.

Romyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:43

Op google.nl vind je ontzettend veel informatie en sites. Dus ik zou via google eens gaan kijken. Sommige mensen leren trucjes en dingen liever anders aan dan andere. Zelf doe ik het ook met mijn shetlandertje. Hij kan zowel op een ton staan als rondjes draaien. Het neemt wel veel tijd in beslag en geduld is er dan ook echt voor nodig. Als je de trucjes niet vaker herhaalt kan het zijn dat je pony het inmiddels weer een beetje vergeet.
p.s pink-horizon vind ik inderdaad ook een goede.

Misschien dat je hier iets aan hebt ik wil je altijd helpen. Groetjes