Anya schreef:Going With..mijn paard kan steigeren in de stal om bij de buurvrouw te komen. Dus zeker in 5 x 10 meter. Hij wil gewoon spelen met andere paarden. En dan krijg je veel gehap naar achterbenen en halsgehap en steigertjes tegen elkaar op. Rennen doet hij niet zoveel. Het is een relaxed paard. Hij lijkt op zijn moeder.
Dus ook met zijn tinkermaatje durf ik hem niet apart te zetten. Nog los van het feit dat de eigenaar van het tinkermaatje haar paard echt niet uit de kudde gaat halen om de mijne in een paddock een speelmaatje te geven.
Maar hoe dan ook.. nog twee weken en dan weer foto's maken. Als het bot er dan nog rustig uitziet, mag hij weer ietjes mee en kan hij revalideren op de wei waar het jonge gras aan het groeien is dan.
Bij ons is het oude paard(20) gewondgeraakt het weekend.Een grote en diepe beenwond.Hij is gehecht en staat in een drukverband en ook voor hem is het helaas verplichte boxrust.Ondanks zijn leeftijd gaat hij zich ook vervelen maar de komende tijd is het niet anders.Ten eerste mag zijn verband niet nat of vies worden en ten tweede als hij bokt of steigert kan zijn wond open scheuren.En ook dat doet hij nog .Samen met de veulens en een jonge arabier kan hij ontzettend rondrazen.Gelukkig hoef Opa als de wond wat genezen wil nog maar 14 dagen op stal.Onder tussen gaan we drie keer per dag een wandeling maken met hem voor wat afleiding.
paarden buiten dat moet ook,het liefst zoveel mogelijk.Maar als het voor hun gezondheid niet anders kan dan moetn ze binnen.
Meer moeite heb ik met het feit dat er bij ons een veulen van 8 maanden 24/7 binnen staat.Omdat het nu te modderig is buiten.Voor zulke zaken heb ik geen begrip.Bovendien hebben we een was plaats.S'avonds benen spuiten en s'nachts kunnen ze drogen op stal.