paardje uitlaten

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

classic_life

paardje uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 23:09

Ik heb een shetlander hengstje van nu bijna 4 (heb hem al sinds zijn geboorte). Ik ga vaak met hem wandelen omdat ik er simpelweg gewoon te groot voor wordt. Wanneer ik met hem ga wandelen, laat ik hem gewoon lekker los banjeren en loopt hij gewoon met me mee als ik hem weer roep. Zijn er nog meer mensen die dit doen/hebben met hun paard/pony?

Ik hoop dat dit topic op de goede plek staat Lachen

aleida_thijs

Re: paardje uitlaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:09

het lijkt me een goed idee om te gaan wandelen! Zelf wandel ik ook wel eens door het bos met mijn paard, hij loopt dan gewoon los mee. Hij blijft gewoon naast mij lopen, hij gaat nooit meer dan een meter van mij af Knipoog Hoever loopt jouw shetlander dan van jou vandaan?Het lijkt me niet handig als hij helemaal aan de andere kant van de weg loopt...

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 10:13

hij loopt dan ongeveer een meter of 10 voor of achter me en als ik hem roep komt ie aangedraaft of geraced Lachen ik wandel vaak op rustige paden met grote stukken land in de omgeving dus, en auto's mogen daar niet komen. Zodra ik een fietser aan zie komen in de verte, roep ik hem al bij me. Maar ik heb wel altijd een lijn me voor de zekerheid Bloos

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:07

nou, dat klinkt leuk toch? Zoalng het allemaal goed gaat zou ik het gewoon doen, maar een lijn mee lijkt me iig altijd handig Lachen

hakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 14:15

ik wandel ook vaak met mn shet en vroeger liep hij oo altijd heel braaf los mee. ook in het bos tot hij op een keer het op het rennen zetten en dus weg was..hebben lang gezocht en helemaal uitgeput toen we hem vonden stond hij lekker gras te eten. sindien loopt hij alleen nog op het pad bij stal los verder nooit meer.

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:20

ik fietste altijd met mn KWPN los naast me ook door de stad enz. bleef netjes naast me draven en ging nooit te ver weg, in de berm ging ze altijd galoperen en naar huis liep ze zelf als ik dat toestond dan raced ze naar huis en wacht bij het hek op mij, leuk toch.
lekker blijven wandelen met je shet

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:44

mijn shet laat ik weleens los op het strand en het andere paard hou ik dan gewoon aangelijnd. Ze vindt het helemaal geweldig.

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 18:35

ik doe het altijd in de zomer met mijn pony! dan ga ik lekker het natuurgebied in en ga ik op een heuvel zitten en dan gaat mijn pony gewoon lekker grazen!

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 22:33

Ik vind het super dat je dat doet! En als je shetje zo goed luistert is er toch geen enkel probleem hé! Knipoog

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 23:31

Met mijn merrie wandel ik ook heel veel, alleen los niet Sigaar
Ik heb het wel geprobeert, maar dan loopt ze eerst gewoon lief mee, met alles wat ik doe, en dan gaat ze stiekem met dat hoofdje steeds een beetjte lager tot ze uit mijn "controle zone" is en dan rend ze weg Vork of staat ze ineens stil. IK oefen nog wel heel veel en probeer ook dat ze meer bij me blijft, zo komt er eigelijk nooit druk op het halster touw te staan als ik haar pak. gaat ze door het hek, en doeik het hek dicht, zij keert zich gelijk om, ik doe het hek dicht, en zij keert zich weer om, en we lopen veder, alleen ik denk niet dat dat ook zal lukken zonder touw.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 01:02

ik doe het ook met mijn ruin. langs de weg mag hij uiteraard niet los, maar op rustige stukken waar geen auto's komen, geen probleem. tijdens lange buitenritten houden we ook vaak pauzes, waarbij hij lekker kan grazen zonder zadel en hoofdstel. vaak laat ik dan wel een halster om, mocht er een paard langskomen (vooral merries...), kan ik hem makkelijk even vastpakken tot het paard in kwestie voorbij is. mijn veulen wil ik dit ook leren, die is nog erg jong maar ik heb de afgelopen jaren veel bijgeleerd, dus deze moet nog verder af te richten zijn dan mijn ruin...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:12

wow dat jullie dat durven, ik zou het niet durven! wat doe je als hij toch ineens schrikt en wegrent?

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 21:17

Zo vaak mijn shetje is ook te klein en te oud en word snel stijf dus 1 x per week lopen we 2uur in de herfst en winter mag hij loslopen door het hele bos in de zomer en lente alleen op de terug weg omdat hij anders begint te grazen en als hij andere paarden tegenkomt wiltie daar nog weleens op af rennen maar ik vind het super Lachen samenrennend door de duinen of hij blijft achter komtie hard op me af rennen echt leuk:)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 00:04

laetitia schreef:
wow dat jullie dat durven, ik zou het niet durven! wat doe je als hij toch ineens schrikt en wegrent?

ik laat mijn ruin alleen los op plaatsen waar ik overzicht heb, dus zeker niet in een bos waar de kans groot is dat er ineens iets verschijnt. ik vind het risico daarvan te groot. ik heb een aantal vaste plekken om hem los te laten, dat zijn allemaal grote open stukken gras, waar ik in de gaten kan houden wat eraan komt (verkeer komt daar zowiezo niet, op fietsers en wandelaars (ook met honden) na). mijn merrie zet ik meestal aan een stik, dat heb ik haar van jongs af aan geleerd en zij is van nature wat drukker dan mijn ruin, en ze heeft een hekel aan honden, dus om te voorkomen dat ze argeloos passerende honden aanvalt (nee ze is er dus niet bang voor, ze moet ze gewoon niet) zet ik haar vast. als er veel gras is doe ik dat niet altijd, dan is het gras toch het aantrekkelijkst.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:35

Ik doe het met Ireen en Juud ook nog wel eens. (niet samen hoor, dan zijn ze wel weg Knipoog )

Maar idd niet zomaar overal....