Ik hoop dat dit topic op de goede plek staat
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Hoever loopt jouw shetlander dan van jou vandaan?Het lijkt me niet handig als hij helemaal aan de andere kant van de weg loopt...
ik wandel vaak op rustige paden met grote stukken land in de omgeving dus, en auto's mogen daar niet komen. Zodra ik een fietser aan zie komen in de verte, roep ik hem al bij me. Maar ik heb wel altijd een lijn me voor de zekerheid

of staat ze ineens stil. IK oefen nog wel heel veel en probeer ook dat ze meer bij me blijft, zo komt er eigelijk nooit druk op het halster touw te staan als ik haar pak. gaat ze door het hek, en doeik het hek dicht, zij keert zich gelijk om, ik doe het hek dicht, en zij keert zich weer om, en we lopen veder, alleen ik denk niet dat dat ook zal lukken zonder touw. 
samenrennend door de duinen of hij blijft achter komtie hard op me af rennen echt leuk:) 
laetitia schreef:wow dat jullie dat durven, ik zou het niet durven! wat doe je als hij toch ineens schrikt en wegrent?
)