Pony doet gelijk hoofd naar beneden!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Floepie86

Pony doet gelijk hoofd naar beneden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 20:07

heejj,,
ik ben al een tijdje bezig met VD-en..
basis kent die allemaal al, ik ben nu bezig (al een tijdje) met de buiging.
maar als ik bij mijn pony in de box kom, en ik gaa op m'n hurken zitte, of door me benen zakken, mijn probleem is dat m'n pony dan gelijk met z'n hoofd tussen z'n benen gaat om te kijken of er iets lekkers te halen valt..
dan straf ik het af, en dan doe ik het opnieuw.
Mijn pony doet alles keurig netjes,, maar als ik hem dan beloon met goed zo!! en uitbundig op z'n hals kloppen, dan snapt ie niet dat hij niks krijgt.. en dan stopt ie weer z'n hoofd tussen z'n benen.
Ik denk dat het aan mij licht of dat ik het verkeerd doe Clown
Ik zou graag reacties willen!! Haha!
En advies...

Jamezy

Re: Pony doet gelijk hoofd naar beneden!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 20:12

Nee, hij is gewoon enthousiast. Niet afstraffen dus, want hij doet niets verkeerd!

Probeer je oefeningen op commando te zetten, en daar consequent in te zijn. Toen ik begon met het aanraken van mijn hand, vloog mijn paardje op een gegeven moment zowat steeds achter mijn hand aan, bijvoorbeeld als ik haar hoofd wilde borstelen. Nu vraag ik haar enkel mijn hand aan te raken als ik in mijn vingers knip. De andere keren mag ze duiken wat ze wil, er komt niets. Dat weet ze nu ook, en voila, opgelost Lachen

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 14:41

okeejj bedankt:D
Dan moet hij gwn leren dat hij niks krijgt als ik er niet om vraag..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 13:15

Het klinkt alsof je de beloning achter de voorbenen van het paard stopt. Dit is een makkelijke maar eigenlijk niet goede manier om het aan te leren. Om enthousiast gebuig tijdens het hoevenkrabben oid te voorkomen zul je je paard moeten leren dat de beloning niet tussen de benen komt maar op het moment dat Jij zegt dat de oefening klaar en goed was, en de beloning dan op normale hoogte krijgt. Zo leer je je paard dat het niet om dat buigen gaat maar om het moment dat Jij het commando geeft dat de oefening goed is. Zo zal ze pas gaan buigen als jij het vraagt, en op den duur niet meer op ieder moment dat jij aan komt lopen dr hoofd tussen dr benen steken omdat ze nu weet dat daar helemaal geen beloning zit.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 17:20

okeejj bedankt:D
Maar hij doet het niet bij hoevenkrabben ofzo hoor,, alleen als ik de stal in kom en bij hem ga zitten,,
ongeveer bij z'n buik.
Maar het probleem is als ik bijv. nou het compliment wil aanleren, dat hij misschien automatisch met z'n hoofd naar beneden duikt...

Heeft Jamezy gelijk of niet?? dat hij gewoon enthousiast is?? En moet ik het nou wel of niet afstraffen?? Want als ik al op z'n knieen ga zitten duikt die al, zonder dat ik het commando 'buigen' heb gezegt..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:40

Ooh hij zal ongetwijfeld erg enthousiast zijn Knipoog Zou ik ook zijn als ik zou weten dat er iets lekkers te vinden is zodra het baasje op de hurken gaat zitten. Daar zit het probleem dus ook. Het commando is nu het op de hurken gaan zitten (tenminste dat heeft je paard ervan gemaakt) Zorg er voor dat je een duidelijk commando geeft en alle keren dat jij dat commando niet geeft en toch op je hurken wilt gaan zitten, en je paard gaat buigen negeren en eventueel op een duidelijke toon Nee! zeggen. Je paard doet in principe niets fout omdat het nu gewoon niet weet wanneer het nou wel of niet moet buigen. Koppel er dus een duidelijk commando aan!

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:55

om ervoor te zorgen dat hij bij een stemcommando gaat buigen ipv dat jij op je hurken zit, moet je wel heel duidelijk eerst het commando geven en pas 1 of 2 tellen later door je hurken gaan. Als je pony op een gegeven moment bij het stemcommando alleen maar aanstalten maakt om te gaan buigen (hij laat het hoofd zakken, brengt hoofd naar achter oid) gelijk belonen en niet meer hurken.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 20:41

okeejj dank jullie wel:D

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 09:32

niet straffen

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 22:04

sniezzz @ had ik al begrepen uit andere reacties,, maar toch bedankt!:D