waarom niet???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

waarom niet???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 21:16

mn vzshetje wil aan de longeerlijn niet meewerken. rennen wil ze wel, maar dan wel vooruit en niet die saaie rondjes, lijkt ze te zeggen. ze hangt echt ontzettend aan de longe en rent dan gewoon door. nu is het niet bepaalt een shet die je makkelijk kan houden. ze is supersterk en neemt je zo op sleeptouw... hoe moet ik dit nou oplossen?? ik longeer haar op een veldje waar de cirkel dus niet afgezet is.. er is ook geen mogelijkheid om dat te doen...

Peuk

Re: waarom niet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:20

Dat zou ik idd doen, een veldje afzetten. Knipoog (Met sterk materiaal dan wel hé. Clown ) En vooral blijven oefenen! Lachen

''Oefening baart kunst!''

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:44

weet ze wat op de volte is, en kent ze jou ho commando?
Trekt ze naar buiten? zo ja. Dan kun je de longeerlijn door de rijg van de longeer singel heen doen en dan aan het bit, dan kan die niet naar buiten Knipoog

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 13:04

@ ksvrpy: Ik had al gezegd dat ik geen materiaal heb of kan gebruiken om het af te zetten..... :S
En ik gebruik geen longeersingel, ik heb gewoon de lijn aan haar halster... ik kan ook met hoofdstel longeren, maar waar moet ik dan eigenlijk de lijn aan vastdoen??

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:49

Als je paard naar buiten trekt zou ik niet met een hoofdstel longeren. Dan ruk je hem alleen maar in de mond. Ik vind dat het eerst goed moet gaan aan het halster voordat je er een bit in hangt.
Mijn Haf trekt ook naar buiten, maar wij hebben een longeerbak... In de gewone bak hoef ik het ook echt nog even niet te proberen... Maar daar wordt aan gewerkt Knipoog .

Maar ze snapt de bedoeling wel? Het is bijvoorbeeld niet zo dat ze bang is voor de zweep ofzo en daardoor probeert weg te komen oid?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 18:00

nee, ze rent niet weg voor de zweep, want die gebruiken we niet. zoals je weet, eileen333, longeren wij op het picknickveldje. quincy wil altijd zo snel mogelijk trug naar de wei, dat is 1 van de redenen waarom ze trekt. maar op een gegeven moment gaat ze echt ontzettend aan de longeerlijn hangen. zij heeft daar last van, en wij ook.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 21:24

Zal wel ff kijken wanneer onze paddock vrij is. Daar kan ze niet naar buiten trekken omdat dat al een rondje is. Daar longeer ik Mone ook altijd. En anders kan je ook altijd in onze bak als die vrij is. Dan heb je iig drie zijdes afgeschermd.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 16:51

kej dank je!!! Haha!:D