Marylot Crosslink

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyke

Marylot Crosslink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 21:13

Hey,

ik ben zinnens zelf een Marylot Crosslink aan te schaffen, maar omdat het niet bepaald een 'koopje' is wil ik graag toch even van jullie horen wat je ervan vind!

Dus aan de Marylot Crosslink-gebruikers...

Ben je nog steeds tevreden na een tijdje gebruik? Wat vind je van het materiaal? Heb je nadelen ondervonden aan dit type hoofdstel? Is het ook goed met bit te gebruiken? Werkt de sidepull en crosslink goed (vooral dan goede release)? Enzovoort, enzovoort, ...

Antheman

Re: Marylot Crosslink

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:33

Mandyke schreef:
Hey,

ik ben zinnens zelf een Marylot Crosslink aan te schaffen, maar omdat het niet bepaald een 'koopje' is wil ik graag toch even van jullie horen wat je ervan vind!

Dus aan de Marylot Crosslink-gebruikers...

Ben je nog steeds tevreden na een tijdje gebruik? Wat vind je van het materiaal? Heb je nadelen ondervonden aan dit type hoofdstel? Is het ook goed met bit te gebruiken? Werkt de sidepull en crosslink goed (vooral dan goede release)? Enzovoort, enzovoort, ...

Waarom kies je specifiek voor dit hoofdstel?

Wat ik vervelend aan dit hoofdstel vind, zijn de hoeveelheid riempjes die hieraan zitten.
Je kunt uit zoveel opties kiezen. Less is more Knipoog

Ik zou zelf kiezen voor òf de sidepull, òf het merothische gedeelte.

Ik heb zelf de merothische versie van biothane. Release is prima. De riempjes/ haakjes zijn van redelijke kwaliteit. Ik heb ook van RunningBear een hoofdstel. Daarvan vind ik de haakjes véél beter, daar zit na jaren nog geen roest op.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 22:03

Ik dacht aan dit hoofdstel omdat ik in de piste nog wel geregeld met een bit rijd, maar buiten zonder bit wil rijden.

Ik kreeg het idee dat dit het enige hoofdstel was van marylot waarbij je beide opties had?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 22:06

Antheman, heb even aan het googlen geweest op RunningBear maar vind zo meteen niets. Waar heb je dat hoofdstel gehaald?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:24

Mandyke schreef:
Antheman, heb even aan het googlen geweest op RunningBear maar vind zo meteen niets. Waar heb je dat hoofdstel gehaald?

Running Bear is het merk wat goedhard en equestriannomands leveren.

De hoofdstellen van Marylot kun je bij Goedhard laten maken zoals jij wilt Knipoog Riempje meer? Riempje minder? Andere kleur neusriem? Ze leveren het allemaal!

Kun je al bitloos rijden?
Met welke optoming doe je dat ?
Het ene paard loopt beter op een simpel touwhalstertje, de volgende op de sidepull.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 22:34

Heb ondertussen al gezien dat de simpele sidepull van marylot ook met bit te gebruiken is. Bloos

Ik rijd af en toe bitloos. Met een lederen sidepull. Dit gaat redelijk, alleen vind ik het neusgedeelte nogal stug en aangezien het hoofdstel zowiezo aan vervanging toe is dacht ik aan een neoprene neusriem.

Touwhalster lukt helemaal niet voor ons, mijn paardje snapt het gewoon beter als de teugels aan de zijkanten bevestigd zijn. Zo'n crosslin systeem hebben we nog niet geprobeerd.

Ik zoek voornamelijk een degelijk (bitloos)hoofdstel warmee ik op termijn ook in de piste een beetje dressuur mee kan doen. Mijn paard is namelijk erg hard in de mond en geeft weinig reactie op een bit (ik denk zelfs dat ze een bit gewoon niet leuk vindt).

Die hoofdstellen van Running Bear staan dan toch niet op de site van Goedhard, heb ze niet gezien.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 23:16

Je hebt gelijk Knipoog

Running Bear wordt nergens genoemd.

Ach, biothane is biothane. Dat is een merknaam.

Wie het in elkaar zet, maakt eigenlijk weinig uit.

Ik weet niet door wie ze bij Equestrian de boel in elkaar laten zetten. Vroeger kwam alles uit Amerika, maar wellicht halen ze het nu ook bij Marylot vandaan?
Ik weet het niet meer hoor!

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:37

Dat er veel reimpjes aan het hoofd zitten vind ik wel meevallen (gebruik 'm dan ook bijna alleen als sidepull). Zelfs om 't hofd van m'n shetlander lijken 't niet veel reimpjes. Wanneer je de ene functie gebruikt, haal je de riempjes voor de andere functie eraf.
Zoek anders eens met de zoekfunctie, er zijn al best veel topics over dit hoofdstel.
Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee, en de service van goedhard is ook perfect! Lachen

calimerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 00:00

ik heb er ook een en vind het een fijn hoofdstel ik gebruik alleen niet de riemen die gekruisd onder de keel doorgaan mijn fjord reageerde er niet goed op en de release is niet echt fijn. Maar om mee aan de zijkanten te rijden of met bit is ie fijn vind ik.

Ik heb trouwens touwen gemaakt die ik onder zijn kin kan kruissen en dat werkt wel.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:13

Antheman schreef:
Wat ik vervelend aan dit hoofdstel vind, zijn de hoeveelheid riempjes die hieraan zitten.
Je kunt uit zoveel opties kiezen. Less is more Knipoog

Je kunt zelf het aantal riempjes bepalen, op de foto lijkt het alsof er extreem veel riempjes aanzitten omdat alle 3 de mogelijke opties op de afbeelding zijn afgebeeld. (zo staan er bithangers bij, kinriem, en de crosslinks voor onder de kin) in de praktijk gebruik je 1 van de 3 en kun je al de overige riempjes er gewoon afhalen.

Ik heb hem zelf ook en ben er erg tevreden over! Mijn paard snapte het cross link systeem niet dus we gebruiken hem nu als sidepull. Ik vind het een erg prettig hoofdstel, lekker vriendelijk op de neus en ze zijn niet stuk te krijgen. Ook vind ik de service van goedhard.nl echt super goed!

In mijn profiel staat wel een foto van mijn hoofdstel Knipoog

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 13:28

Ik heb de mijne van de week binnen gekregen. Vind het echt een geweldig hoofdstel.....

Hier een foto van vandaag. Vond het leuk om voor de verandering maar naar huis te rijden, hahahaha

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:22

Nee, ik ben weer overgestapt.
Had de crosslink, de originele met riempjes onder de kaak door. Maar ik vond de zwart/witheid in druk/geen druk verre van goed, en kon er niet fijn duidelijk mee zijn. Jes begon ook steeds slechter mee te lopen.
Denk ook dat het met de hoeveelheid haar te maken heeft, Jes heeft nogal een.. baard Clown wat de schuifwerking ook wel tegenwerkt natuurlijk.

Mijne hangt nou te hangen, als je wilt mag je hem van me overnemen Lachen hij is rood met zwart onderlegde neus.

Denk dat het met een nietbebaard paard beter werkt Nagelbijten / Gniffelen

Overigens rijd ik nou met een indiaanse bosal Lachen

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 21:46

Berdien : kan je me misschien een foto bezorgen van het hoofdstel? Zat eigenlijk te denken aan blauw, maar misschien is dat rood ook wel mooi. En wat is je vraagprijs? (Mag per pb)

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 19:36

Ik rij sinds een maandje met de Marylot Crosslink en hij bevalt mij super. Ik heb een gewoon hoofdstel met bit, en op de bitloze optoming van de Crosslink reageert mijn pony net zo goed als met bit, namelijk heel licht Knipoog Heb nog geen ervaring met het erin hangen van een bit, heb deze juist gekocht om bitloos te kunnen gaan rijden.

Moet er wel bij zeggen dat ik de Crosslink heb overgekocht van iemand wiens paard er juist niet zo goed op reageerde, zij is (voor zover ik begreep) overgestapt naar een sidepull. Zal dus gewoon even uitproberen zijn, ieder paard is weer anders.