'Natuurlijke' ....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

'Natuurlijke' ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 11:18

Opa komt hier net de keuken binnen. Echt een léuk jack aan. Praktisch, fisse kleur en waterdicht. Merk 'human nature' van de ANWB.
Ik heb me gierend van de lach nog net aan de tafelrand vast kunnen grijpen. Volledig kunststof, met Gore-tex (Teflon!!!), van de wéggebruikersbond = 'natuurlijk'.
Opa is gepensioneerd reclameman en zegt 'dat natuurlijk is feel-good marketing, meer niet'.

HC

cabcalor

Re: 'Natuurlijke' ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 11:38

Tuurlijk is het dat, alleen jammer dat niet iedereen dat wil erkennen Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 11:49

cabcalor schreef:
Tuurlijk is het dat, alleen jammer dat niet iedereen dat wil erkennen Knipoog

Sterker nog, vanuit de hoek van hoefonderhoud (wat per definitie níet natuurlijk is) wordt er regelrecht agressief en persoonlijk naar mij geageerd.
Ik heb het op het moment helmáál gedaan omdat ik er op gewezen heb dat het streven naar Niet Bekappen door zo ethologisch verantwoord mogelijk management niet in het belang is van de professionele Niet Beslaanders. Dat het advies van beroepsmatige hoefonderhouders in één stroming niet per definitie het beste voor een bepaalde ruiter of een bepaals paard hoeft te zijn omdat er een verstrengeld belang, een verborgen agenda is bij de adviseur. Niet anders dan bij de veearts, de boomloos zadel verkoper, een hoefsmid of een franchise automerkdealer.
De professionele Natuurlijk Bekappers zijn nu boos want NB is een merk Haha!

Gewéldige humor.

HC

cabcalor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:20

Huertecilla schreef:
Dat het advies van beroepsmatige hoefonderhouders in één stroming niet per definitie het beste voor een bepaalde ruiter of een bepaals paard hoeft te zijn omdat er een verstrengeld belang, een verborgen agenda is bij de adviseur. Niet anders dan bij de veearts, de boomloos zadel verkoper, een hoefsmid of een franchise automerkdealer.

Zo is het; ik ben professioneel hippopodist (bewust zeg ik niet "natuurlijk bekapper" Knipoog) - dat betekent dat ik het doe als job; net zoals een veearts zijn werk doet als job; net zoals een garagist het doet - namelijk om geld te verdienen, om uiteindelijk ook onze behoeftes te kunnen invullen, en niet om dat arme paard te helpen (in geval van een hoefsmid, bekapper, hippopodist, veearts) of om die "manke" wagen te redden. Als hoefsmid of veearts begint het wellicht vaak zo; maar eens je er dag in dag uit mee te maken hebt, ben ik (en collega's) vaak blij dat we thuis zijn - het is een fysiek zware job maar we doen het graag - maar ik kan niet ontkennen dat ik het ondertussen ook doe om het beleg tussen m'n boterham te verdienen Knipoog (En wat is er daar in hemelsnaam mis mee ?)Dat neemt niet weg dat mijn advies met de beste bedoeling is! Net zoals een garagist mensen aanraadt om tijdig hun wagen een onderhoudsbeurt te geven. Ok - dat is financieel aantrekkelijk voor hem, maar brokken met de wagen hebben is meestal stukken duurder voor de klant.

En zolang het 'daar' wordt voorgeschoteld als we gaan die arme paardjes helpen, zal ik blijven kritische vragen stellen Knipoog
Er is geen "beste" automerk; net zomin er een "beste" hoefsmid bestaat; net zomin er een "beste" hoefverzorgingstroming bestaat.

Maargoed - zo zit m'n pauze er weeral op... nog beetje studeren voor m'n laatste examen nu.

Fred.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:34

Sorry hoor, maar mij ontgaat het doel van dit topic. Get a room...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 13:47

cabcalor schreef:
Zo is het; ik ben professioneel hippopodist (bewust zeg ik niet "natuurlijk bekapper" Knipoog) - dat betekent dat ik het doe als job; net zoals een veearts zijn werk doet als job; net zoals een garagist het doet - namelijk om geld te verdienen, om uiteindelijk ook onze behoeftes te kunnen invullen, en niet om dat arme paard te helpen (in geval van een hoefsmid, bekapper, hippopodist, veearts) of om die "manke" wagen te redden.

en een prima belegde boterham is jou door míj helemaal gegund. Jij staat ook 'Opels' te verkopen met een duidelijk 'Opel'-merkje op.
Tegenover goed werk staat een navenante beloning.
Op een andere manier moeten mijn paarden hun brood verdienen door mij door de bergen te zeulen.
Het verschil is dat ik hen in natura beloon en jouw klanten jou in geld = nul. Ik rij hen niet door die bergen om hén daarvan te laten genieten Haha!

Ik heb bewust een aantal termen bedacht om bestaande associaties te ontwijken. 'Paardgericht', 'natuurcompenseren', 'naarwijken' bijvoorbeeld. Maak daar gebruik van, of niet.
Sommige mensen willen er geen gebruik van maken alleen omdat ík ze bedacht heb en zij juist hun eigen naamsbekendheid promoten. Dat moeten ze helemaal zelf weten.
Míjn naam echter staan nergens, je kan op mijn site geen product komen, zelfs geen dienst Pling

De allergrootse mop is dat die naamverkopers dan mij verwijten als ik weiger om mijn kwaliteitstijd met mijn paarden te verminderen om hén naamloos gratis kursus te geven zodat zij meer kunnen verdienen Haha!

HC

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 13:51

evita_ schreef:

en wat is 'N' Evita?
Dit topic is een zij-ingang om bestaande associaties te vermijden.
Als er geen behoefte aan is dan druk je op het uitroepteken en is er vast wel een 'natural' mod of ondermod genegen het te censureren Knipoog

HC

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 13:58

Ik begin de logica in te zien: HC ziet een product dat niet natuurlijk is (wat dat dan volgens hem ook mag zijn) maar er staat wel natuurlijk op. Dan gaan er een paar alarmbellen rinkelen en dus zegt hij: "Dat product is stom! Want er staat natuurlijk op, terwijl het dat niet is!"

Maarre... die jas, houdt die de regen tegen? Is hij lekker warm? Ga je er niet van zweten?
Als dat allemaal goed zit, wat is dan het probleem?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:03

arno8 schreef:
Ik begin de logica in te zien: HC ziet een product dat niet natuurlijk is (wat dat dan volgens hem ook mag zijn) maar er staat wel natuurlijk op. Dan gaan er een paar alarmbellen rinkelen en dus zegt hij: "Dat product is stom! Want er staat natuurlijk op, terwijl het dat niet is!"

Maarre... die jas, houdt die de regen tegen? Is hij lekker warm? Ga je er niet van zweten?
Als dat allemaal goed zit, wat is dan het probleem?

Bedankt, jouw taal begrijp ik wel.
HC is dus allergisch voor alles wat 'natuurlijk' predikt terwijl het dat niet is? Of ligt het nog dieper?

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:06

Huertecilla schreef:
evita_ schreef:

en wat is 'N' Evita?
Dit topic is een zij-ingang om bestaande associaties te vermijden.
Als er geen behoefte aan is dan druk je op het uitroepteken en is er vast wel een 'natural' mod of ondermod genegen het te censureren Knipoog

HC

De N van Natuurlijk?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:06

Zo erg heb ik mij nog niet in HC verdiept, het is maar een stelling van mij, misschien kan hij zich er in vinden, misschien ook niet.

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:12

Voor zover ik kon lezen moest HC er om lachen Knipoog..
Verder snap ik geloof ik wel de achterliggende gedachte van de berichten.. en ik ben het er nog mee eens ook Lachen..
Er is niet zoiets als de beste manier. Het is aan de consument om te bepalen wat voor hem/haar het beste is..

Als ik nu helemaal de plank mis sla.. zeg het maar Tong uitsteken

cabcalor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:17

sofje schreef:
Er is niet zoiets als de beste manier.

Dat wou ik inderdaad zeggen Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:20

Arno positioneert bewust een verminking van wat hij denkt dat ik denk.

Wat ik hóóp te bereiken is dat de ruiter zich bewust wordt van onbewuste associaties waar anderen bewust gebruik van maken.
Begrippen als 'eco', 'biologisch' en 'natuurlijk' zijn vlaggen die doorgaans inhoudsloos gehesen worden.
Caveat Emptor, dát is de kern Arno en zo staat NB ook voor Natural Balance, een vorm van beslaan Haha!

Onze paarden zijn gedomesticeerde dieren. Gedomesticeerd = tot huisdier gemaakt = gedénaturaliseerd.

HC

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:24

Dus dan is de bedoeling van dit topic: mensen er op wijzen dat termen als "natuurlijk" eigenlijk onzin zijn.

Maar goed, de mensen die slim genoeg zijn om jouw taal te kunnen begrijpen, weten dat al lang.

De mensen die zo stom zijn dat ze denken dat een "natuurlijke jas" echt "natuurlijk" (en daarom ook beter) is, zullen jouw taal ook niet begrijpen. En blijven dus in hun onwetendheid steken.

Op deze manier bereik je dus niet veel.

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:26

Misschien een leuke discussie Tong uitsteken

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:34

HC laat je ingewikkelde taalgebruik nou eens achterwege. Niemand volgt je posts.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:37

arno8 schreef:
Dus dan is de bedoeling van dit topic: mensen er op wijzen dat termen als "natuurlijk" eigenlijk onzin zijn.

Maar goed, de mensen die slim genoeg zijn om jouw taal te kunnen begrijpen, weten dat al lang.

De mensen die zo stom zijn dat ze denken dat een "natuurlijke jas" echt "natuurlijk" (en daarom ook beter) is, zullen jouw taal ook niet begrijpen. En blijven dus in hun onwetendheid steken.

Op deze manier bereik je dus niet veel.

Wel Arno, heb je wel eens naar de lezertellers gekeken? Er zullen zat muntjes vallen.

Verder spring jij wéér naar een verkeerde conclusie. Eco, biologisch en natuurlijk zijn prima begrippen.

Ik bereik genoeg Arno. Zo is de site 'Natuurlijk Bekappen', het bij F&I gevallen muntje, 'Hoef Natuurlijk' genoemd. Terecht want het dekt de totale lading van het streven naar natuurlijke hoeven.
Dat vervolgens Natuurlijk Bekappers voor hun eigen brood strevend alle andere methodes van Niet Beslaan willen weren en het streven naar Niet Bekappen willen ontkennen is weer exact het 'Caveat Emptor' waar ik op wijs.

HC

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:40

Arabesk schreef:
HC laat je ingewikkelde taalgebruik nou eens achterwege. Niemand volgt je posts.

Ik volg zijn posts.
En in mijn ogen heeft hij interessante punten. Oke, je moet het mischien twee maal lezen.
Maar als je dat doet dringt het ook vaak goed door.
En dat is wel een achterliggende reden om dat vaker te blijven doen Ja

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:43

Arabesk schreef:

Pardon? 'Niemand'?
Komen we nu weer op het punt van dat de schrijver zich maar moet aanpassen aan het niveau van de minst ontwikkelde lezer? Hoe zit dat dan met de 'rechten' van wat Arno de paar slimmerds noemt.
Dat mag Bart van mij beslissen.

Schiet gerust op de boodschapper hoor, dat is heel natuurlijk Haha!

HC

sofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:48

Ik moet ze idd ook twee keer lezen, maar ik snap ze wel.. Slim Tong uitsteken
Al weet ik nog niet of ik het er helemaal mee eens ben..
Wat er met die begrippen wordt bedoeld is dat het meer met de natuur meegaat dan producten waar die begrippen niet voor worden gebruikt..
Jij als koper moet er alleen niet meer achter gaan zoeken dan dat er achter zit..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:53

cabcalor schreef:
Huertecilla schreef:
Dat het advies van beroepsmatige hoefonderhouders in één stroming niet per definitie het beste voor een bepaalde ruiter of een bepaals paard hoeft te zijn omdat er een verstrengeld belang, een verborgen agenda is bij de adviseur. Niet anders dan bij de veearts, de boomloos zadel verkoper, een hoefsmid of een franchise automerkdealer.

Zo is het;...........blijven kritische vragen stellen Knipoog
Er is geen "beste" automerk; net zomin er een "beste" hoefsmid bestaat; net zomin er een "beste" hoefverzorgingstroming bestaat.

Maargoed - zo zit m'n pauze er weeral op... nog beetje studeren voor m'n laatste examen nu.

Fred.

Even off topic succes met plantkunde Knipoog

De term is ontstaan denk ik als economisch begrip om mensen "een feel good moment" te geven. Ja toch naar mijn mening.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:57

Pffff, daar gaan we weer. Gaaaap
Waarom zijn het toch steeds weer dezelfde bokkers die steeds weer op zoek zijn naar hun eigen gelijk.
Ga lekker in je geitenwollensokken en Yak-gebreide jas natuurlijk wezen. Knipoog
Niemand op Bokt beweerd dat "natuurlijk (dus voor gebruik in de natuur) ook gemaakt is van natuurlijk materiaal.
"Het is om je droog en warm te houden in de natuur.
Snap je Pling

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 14:59

sofje schreef:
Wat er met die begrippen wordt bedoeld is dat het meer met de natuur meegaat dan producten waar die begrippen niet voor worden gebruikt....

Nee. Het is vaak écht niet meer dan feel-good marketing en de jas van opa helemaal het perfecte voorbeeld. Daarom hadden reclame-man opa en ik er zoveel lol om.

Zo hebben de jagervereningen zich al heel lang terug zelf omgedoopt naar 'natuurbeheerseenheid'. Klinkt veel beter toch?! Ís hetzelfde Haha!

Wees je er gewoon bewust van dat erg slimme marketing er op gerícht is bij de consument associaties op te roepen. Exáct wat jij nu weergeeft. Dat de koper denkt dat het meer met de natuur etcetera.... terwijl het alleen maar meer verkoopt.

HC

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:21

Natuurlijk,natural,biologisch,diervriendelijk,eco enz. is hot..
Zie zowel hier op Bokt als in het echte leven .

Ik moet de post van de TS ook vaak 2 keer lezen om het te begrijpen(zegt meer over mij als over de TS Nagelbijten / Gniffelen ) maar hij heeft wel een punt.

Dit gaat over een jas maar als je wat verder over het i-net surft val je vaak van je stoel over het aanbod van het meest simpel paardengerief wat door een merkje of onder het motto NH ineens een hype is die voor enorme bedragen over de toonbank gaat.

Er zijn voorbeelden te over op dit gebied(tuigage,voer,stalling,kleding)

Een simpele leadrope(Ook zoiets...laten we massaal over gaan op het engels om "paardgericht" bezig te zijn)mooie naam voor zo een lang touw met haakje en frutje aan het eind en dan ook nog van parelli daar ga je gillend van achteruit lopen.
Maar ja je hebt het nu eenmaal nodig Knipoog