Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
om maar te zeggen dat mijn referentiekader anders is 
Maar kijk, jouw paarden werken vijf keer per week en krijgen toch in beperkte mate krachtvoer bij. Het is niet alleen de bedoeling mijn paard mooi rond te krijgen, dat zal zeker lukken met alleen ruwvoer, maar ze moet ook de fut en de energie hebben om te werken.
Ik heb dat opgelost door haar spelt te gaan voeren met een vitamine supplement en daar doet ze het uitstekend op! Inderdaad zoals bijna iedereen aangeeft kijk naar je paard.
ook als hij dagelijks gereden wordt.
Dat moet het sowieso zijn. Hooi moet geurig en een beetje groen van kleur zijn. Als het geel en stoffig (schimmelsporen die zich verspreiden) is, is de kwaliteit slecht. Eilandje schreef:Maar ik vraag mij toch af of een paard zoals het mijne, dat een keer of vier à vijf per week werkt (meestal drie keer een dik uur dressuur, een keer longeren en een keer een lange buitenrit van een paar uur) voldoende heeft aan zo’n dieet.

) Eilandje schreef:Ja ok. Punt is dat op die nieuw stal geen krachtvoer gegeven wordt en dat men er ook niet om staat te springen dat je zelf wat krachtvoer bijgeeft. Als ik zelf zou kunnen kiezen wat mijn paard at, dan gaf ik veel ruwvoer en een beperkte portie krachtvoer. Helaas is het blijkbaar altijd het ene uiterste of het anderste...