Wat te doen met inrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Wat te doen met inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 19:14

Omdat het inmiddels weer richting voorjaar gaat, en het de bedoeling is dat ons paard dan toch echt ingereden moet worden stel ik hier de volgende vraag maar.

Het gaat om een fries die in mei 4 jaar wordt.
Vanaf een jaar of 2 is m'n moeder al met 'm bezig met natural horsemanship lessen etc, heel leuk en goed allemaal.
Alleen nu zitten we wat we moeten doen met inrijden, want er moeten namelijk 3 mensen tevreden zijn. Haha! [Zusje en ik voornamelijk rijden, mams en ik ook mennen]

Ikzelf vind het wel belangrijk en fijn als hij op een natural manier wordt ingereden.
Alleen, m'n zusje en ik hebben altijd Engels gereden, en ik sta best open voor andere dingen, maar om opeens helemaal natural te gaan is ook wel weer spannend. Haha!
Dus ja, wat willen/zoeken we.. Bitloos/wel bit? Boomloos/boomzadel?

Hoe doen jullie dat of hoe ging dat?
Of hebben jullie misschien een adres [in het noorden] die Engels inrijden, maar wel op een natuurlijke manier zeg maar.

Hoop dat het een beetje duidelijk verhaal is geworden, en dat iemand me hier kan helpen of advies geven. Lachen

Groetjes,

Marlies

callippo

Re: Wat te doen met inrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 21:02

Adres: Wim Vonck van Horsefeelings!! www.horsefeelings.nl
Hij rijdt paarden in op een zeer vriendelijke manier, deels Natural, deels 'klassiek'.

Wel/geen bit en wel/geen boom in je zadel heeft overigens NIETS met natural horsemanship te maken...

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 22:18

Nee dat weet ik, maar ik vond dat het ook wel op dit stukje forum kon vragen. Lachen

Ga de site even bekijken!

Plona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:17

bitloos ja/nee bodemloos ja/nee ligt aan je paard en aan jezelf Tong uitsteken

horsemanship als je er niet 100% aan wilt doen je kunt ook bepaalde dingen doen en andere iets minder maar toch paardvriendelijk omgaan.

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:04

Inrijden met een boomloos zadel is sowieso wel goed zodat ze vrij de bespiering kunnen ontwikkelen (wat met een boomzadel toch soms lastig is aangezien ze in het eerste jaar zo enorm veranderen en je zadel niet).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:07

Op de balingehof zullen ze je waarschijnlijk ook heel goed kunnen helpen.
Mijn eigen paard rijd ik zelf in, onder begeleiding van mijn instructrice. Dat zou voor jullie ook een optie kunnen zijn, goede instructie zoeken die bij je thuis komt en samen aan de slag Lachen

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 09:03

callippo schreef:
Adres: Wim Vonck van Horsefeelings!! http://www.horsefeelings.nl
Hij rijdt paarden in op een zeer vriendelijke manier, deels Natural, deels 'klassiek'.

Hier naar gebeld, leek me via site een goede, leuke plek. Maar hij rijdt geen paarden meer in. Lachen

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 13:57

binnen kort is er een jonge paarden drieluik bij emiel voest.. kijk eens op zijn site www.emielvoest.nl dat is wel interessant lijkt mij.