[AR] Waarom zijn jullie gaan mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

judithM

Waarom zijn jullie gaan mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 19:02

Waarom zijn jullie gaan mennen?

Ikzelf ben nogal lang en heb 2 kleine ponies, waarvan ik er vroeger wel 1 ohz gereden heb.
Tja toen werd ik te groot en wilde ze uiteraard niet kwijt dus ben ik gaan mennen.

Ik vind mennen eigenlijk wel leuker dan onder het zadel rijden maar heel soms lijkt het me toch wel makkelijk om ze ook onder het zadel te kunnen rijden want dat is toch wat minder "gedoe" dan aangespannen rijden.

Dennis

Re: Waarom zijn jullie gaan mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:16

Omdat ik het leuk vind. Ik rijd mijn pony's ook ohz, maar vind het mennen leuker Lachen.

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:28

Ik ging altijd onder het zadel alleen het bos in.
Soms ging mijn man met de kinders op de fiets mee.
Als uitdaging zijn we ons paard voor de kar gaan beleren,
zodat we met het hele gezin op pad konden.
Dit doen we nu al een aantal jaren, gaat perfect OK dan!
Mooie luxe wagonette gekocht.
Dus nu ga ik de ene keer onder het zadel het bos in en de andere keer met de
hele bups op de kar.
Afbeelding
Maar dit keer lekker een keer zonder de kinders Haha!

mini1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:59

Mijn Fries rij ik zowel onder het zadel als aangespannen en met mijn mini's ben ik nu bezig om ze te beleren in het tuig. Gewoon omdat ik het leuk vind en ze om ze lekker beweging te geven. En gezellig, omdat er iemand meekan op de kar, mijn man bijvoorbeeld, die zelf niet kan/wil rijden Haha!

Passiepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:10

Eigenlijk omdat het me aangepraat is, maar nu ben ik helemaal om. Mijn paard danst voor die wagen, wil niks liever dan op pad.
Afbeelding

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:12

Ik ben gaan mennen omdat mijn eerste verzorgpony's bij een 'zorgboerderij' stonden, en we daar een shet voor de koets wilde om mensen kleine ritjes aan te kunnen bieden. Dus vandaar. En nu heb ik bij mijn ineuwe pony's misschien de kans om zelf de shetjes in te kunnen gaan spannen, en dan kan ik die misschien ook voor de koets gaan zetten.. Dus ik ben er nog steeds heel erg blij mee

Roxatte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:18

Eigenlijk hadden we onze eerste haf voor dochterlief gekocht die er mee naar de ponyclub ging. Maar ja, haflingers zijn niet echt voor kleine meisjes dus Donja stond al aardig snel voor wagen en zo is het menvirus er bij ons ingeslopen Vork

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:20

Ik ben gaan mennen omdat mijn eerste pony te klein voor mij werd.
Ik kon/wilde haar absoluut niet verkopen en ook niet niks laten doen en zo zijn we op mennen uitgekomen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het erg leuk vind!

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:23

nu ik van mijn paard ben gevallen en mijn onderbeen verbrijzeld heb...wil ik over een paar weken met een shet gaan mennen omdat ik niet meer kan rijden maar wel het paarden virus dik tepakken heb Haha!

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:27

door gezondheidsredenen kan ik niet dagelijks rijden,ben toen bewust op zoek gegaan,naar een makkelijker paard(die met iets minder beweging af kan,dan een nogal hoog in bloed staande KWPN)en die betuigd was.

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:31

ik ben besmet met t menvirus door mijn broer. die rijd wedstrijden door heel t land en vind mennen veel leuker en gezelliger dan ohz. mijn pony (haflinger) vind het ook veel leuker, als ze voor de wagen mag wordt ze helemaal vrolijk.en mijn doel is om in de toekomst ook aan marathonwedstrijden mee te gaan doen.

Henrieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:36

Ik heb ook een poosje gereden maar omdat ik in een rolstoel zit vond ik het niet meer zo leuk omdat ik gewoon niet verder kon en er best vaak afviel. Toen ben ik gaan mennen en ga nu mijn haflinger beleren Haha! Vingers aflikken Vingers aflikken:9 Cool

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:55

Henrieke2 schreef:
Ik heb ook een poosje gereden maar omdat ik in een rolstoel zit vond ik het niet meer zo leuk omdat ik gewoon niet verder kon en er best vaak afviel. Toen ben ik gaan mennen en ga nu mijn haflinger beleren Haha! Vingers aflikken Vingers aflikken:9 Cool
Doe je dat voor de rolstoel? Knipoog Haha!

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:57

Ik men zelf niet, maar ik ben wel helemaal besmet.
Ik ben groom bij een 4-span rijder.
Eerste wedstrijd dat ik achterop zat deed ik het zowat in m'n broek! (samengesteld)
Maar het is zo vet!!

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:19

Ik kocht mijn pony's om vrijheidsdressuur mee te doen en huur een weitje van een kennis van mijn vader. Zijn vader had daar vroeger ook een pony staan en daarvan stond er nog een oud wagentje op de wei. Dat wagentje moest ik in ieder geval netjes opslaan (dus niet buiten laten verotten) maar mocht het ook gaan gebruiken als ik wilde. Die kans liet ik natuurlijk niet voorbij gaan dus ging mijn pony ook voor de wagen beleren.

megaspan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:25

ik heb altijd onder de man gereden maar ik heb 6 jaar geleden een enstig ongeluk gehad met een auto
waardoor ik in een rolstoel ben beland.
doordat ik niet meer kon rijden en de paarden toch niet gedag kon zeggen ben ik gaan mennen.
ik heb twee pony's gekocht en rij nu volop marathon met ze

Afbeelding

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:58

ik reed ohz met mijn arabier en werdt toen 18 dus moest ik bij de paarden gaan rijden ook wel tijdje gedaan maar ging niet geweldig en toen hebben we besloten om hem met een vriend van ons voor de kar te zetten( moet er wel bij zeggen dat me moeder al mende) en het gaat nu heel goed

Afbeelding

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:13

ik werd te groot voor mijn pony, ze liep al voor de wagen en dus ben ik er verder mee gegaan, daarna ook andere pony's ingespannen en de ORUN 1e fase gedaan Lachen

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:35

ik reed eerst altijd ohz, maar toen werd de pony waar ik op reed afgemaakt. toevallig stonden daar nog wat kleine ponytjes en ben daar dus mee aan de slag gegaan.
en het bevalt me heel goed Haha!. om eerlijk te zijn vind ik menwedstrijden ook heel wat leuker dan wedstrijden ohz, er hangt daar een hele andere sfeer.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:00

Mijn vader is begonnen met een cursus koetsiersbewijs, en al snel werden wij ook besmet met het "virus". Toen ik te groot werd voor mijn pony hebben we haar beleerd voor de wagen

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:21

Ikzelf rijd onder de man maar een vriendin van mij is gaan mennen omdat ze atrose heeft en zo toch met paarden/pony's bezig kan zijn omdat dat d'r lust en leven is,zelf wil ik later wanneer ik op oudere leeftijd ben zo rond de 50 of zo gaan mennen met een mooie fries.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:36

Ik heb eerst 14 jaar dressuur gereden(onder de man), op een mangege. Ik heb daar altijd veel plezier gehad, altijd leuke paarden gereden maar toch mistte ik iets.
Ik wilde natuurlijk graag een eigen paard maar had daar geen geld voor.
Na lang twijfelen ben ik toen gestopt met rijden.
Na een half jaar heb ik kennis gemaakt met mennen tijdens een of andere demonstratie, ik was helemaal enthousiast geworden, maarja, waar haal je een paard en wagen vandaan?

Nadat ik een advertentie op MP had gezet, kreeg ik heel toevallig een reactie van een oma van een leerlinge uit mijn klas. Zij had een pony om mee te mennen én een leuke wagen!
Ik heb kennis gemaakt met deze vrouw en het klikte heel goed. Ik verzorg nu haar pony's en in ruil daarvoor mag ik alles gebruiken. (ze is te oud om de pony's zelf nog te verzorgen, de pony's zijn van haar man geweest, die nu helaas al een jaar dood is )
Ik heb meteen een cursus mennen gevolgd en mijn koetsierbewijs gehaald.
Ik ben daarna op zoek gegaan naar een bijrijdster en ook gevonden!
Ik men nu driekwart jaar met deze combi en het gaat heel goed!

Ik realiseer me dat ik erg veel geluk heb, en ik hoop dat we er nog lang van kunnen genieten.

Nuran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 14:08

Twee dochters die onder het zadel rijden. Natuurlijk kreeg ik steeds meer verhalen over paarden en alles wat daar bij hoort.

Als jochie gad ik wel eens gereden op ponys en daarna eigenlijk niets meer met paarden van doen gehad.

Ben wel altijd met dieren in de weer geweest en heb daar altijd veel plezier in.

Wilde wel graag mee kunnen praten met die twee meiden en begrijpen wat ze bedoelden met voltes, aanleuning been geven enzo.

Als leek klonken dat soort termen zo vaag. BEEN GEVEN ?????? Dus ik naar een instructrice en hop op het zadel. Tja wat zal ik daar over zeggen. De klik was er niet echt en in galop ben in een keer in het zadel geklapt en boven op de edele delen neergekomen.

Dus in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik een menleraar gebeld en gezegd ' IK weet niet of ik het leuk vind maar ik wil wel eens een paar lessen'

Ja maar dat kon niet zomaar. IK kon mee op de kar maar zelf rijden ja daar moest ik wel wat meer voor doen. Dus ben ik mee gaan lopen met een groep die voor koetsierbewijs op ging.

Eerst achter de joystick (mentoestel) in achenbach en theorieles.

Naa een aantal lessen op de bok, en die klik was er meteen en is er nog steeds. Zo sterk zelfs dat ik een paardje een marathonwagen heb gekocht. En zelfs naar de SGW wil.

Ik ben nu dagelijks met paardjes bezig en vind het geweldig. Als een spons neem ik info op en lees veel over paarden en al het gebeuren daaromheen.

Laatst zelfs tweespan gereden en dat vind ik helemaal super. Die kracht, soeplesse. De verstandhouding koetsier paarden echt goed.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:08

Toen ik 13 jaar oud was vroeg de voorzitter van de ponyclub of ik op een pony van hem wilde rijden. Dit was een hackney, en hij had nog een stal vol staan. Meteen toen ik daar op die pony begon te rijden ben ik ook met hem meegegaan naar de wedstrijden om hem voor te brengen. Toen ik 16 was mocht ik mijn eigen rijvergunning halen (minimum leeftijd voor de aangespannen sport is 16) en mocht ik ook zelf hackney's uitbrengen op wedstrijden. Omdat ik inmiddels te groot was voor op die hackney te rijden ben ik een paard van iemand anders, maar na een aantal jaar heb ik definitief de keuze gemaakt voor het aangespannen rijden, omdat 2 eigenaren tevreden stellen niet kon met zo'n 40 aangespannen wedstrijden in 6 maanden. Maar die hackney's zijn zo geweldig, en de wedstrijden zo gezellig dat de keuze snel gemaakt was! Haha!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 23:05

Het paard wat ik destijds reed, kon ook aangespannen lopen en liep dan in het zomerseizoen de huifkartochten. Dat leek mij ook wel eens leuk om te proberen en omdat de eigenaren van het paard ook actief waren met het mennen, evenals stalgenootje Iwanluver hier en tenslotte de evenementen van de menvereniging waar ik soms mee keek en dat trok mij ook wel.