Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dorette schreef:ik leun niet echt tegen de leuning. hoe kan ik het evenwicht verbeteren.
Marmot schreef:Dit kun je niet eens een tip meer noemen, dat is bij ieder tuig en zeker een tweewieler. Elk tuig heeft toch een buitensingel.Probeer zoveel mogelijk de wagen in evenwicht/balans te brengen en gebruik eventueel een ondersingel.
D.w.z. indien het inspan in lichtogen hangt maak je een verbinding dmv een leren singel onder de buik van de pony naar de bomen.
De wagen "spring nu veel minder tot niet".
Veel succes
Peachy schreef:Als de sulky in balans is schokt hij ook dit is normaal.
Als je pony loopt beweegt hij en aangezien je maar twee wielen hebt voel je dus dezelfde beweging als waneer je op een paard zou zitten.
Peachy schreef:Als de sulky in balans is schokt hij ook dit is normaal.
Als je pony loopt beweegt hij en aangezien je maar twee wielen hebt voel je dus dezelfde beweging als waneer je op een paard zou zitten.
BlackDevils schreef:Het word natuurlijk een ander verhaal wanneer je met een 2-wieler met brancardbeugels gaat rijden en ook de lichtogen met panieksluitingen zijn vaak vrij nauw.
Maar dit doe je natuurlijk niet met een tweewieler.....
friesiszwart schreef:dit is voor mij de reden om niet met een 2-wieler maar met een 4-wieler te mennen.