Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Dinopino schreef:In duitsland zou het beroep van hoefsmid alleen nog maar mogelijk zijn voor erkende hoefsmeden. hufpfleger en huftechnickers zouden hun beroep niet meer uit mogen oefenen. Voorlopig is dit even uitgesteld en kunnen de mensen in duitsland nog gebruik maken van alternative hoefsmeden.
Arabesk schreef:Maar ik vind het wel even interessant om te weten!
Wat is de reden dat dit is uitgesteld? De manier waarop het gegaan is, is overigens echt schandalig. De beleidsmakers hadden als 'deskundigen' alleen hoefsmeden uitgenodigd en die kraakten allemaal Strasser af. Ja lekker objectief oordeel kan je dan vormen zeg
laetitia schreef:wat betekent dit? Dat alleen hoefsmeden die erkend zijn mogen bestaan? En dat NB'ers hun werk niet meer mogen uitvoeren??
tamary schreef:De regelzucht van de overheid ontneemt de mensen weer niet alleen de vrije keuze,.
Huertecilla schreef:Jij kan nog steeds
1. zelf de hoeven onderhouden
HC
Huertecilla schreef:tamary schreef:De regelzucht van de overheid ontneemt de mensen weer niet alleen de vrije keuze,.
Helemaal niet.
Jij kan nog steeds
2. een profi de hoef laten Niet Beslaan
Het énige wat nu bepaald is dat die profi vakbekwaamheid dient aan te tonen. Jee wat rot![]()
HC
_angela_ schreef:Huertecilla schreef:Jij kan nog steeds
HC
Klopt dat wel?? ik heb van verschillende kanten namelijjk gehoord dat je ook zelf niet aan de hoeven van je paard mag komen... Als dat wel zo is, dan is er niet veel aan de hand.
Daarnaast heb ik ook gehoord dat een bekapper uit NL wel gewoon de hoeven van je paard mag doen (in duitsland)??
_angela_ schreef:Huertecilla schreef:Jij kan nog steeds
HC
Klopt dat wel?? .....Als dat wel zo is, dan is er niet veel aan de hand.
laetitia schreef:En als de NB'er cerfiticaten in amerika heeft behaald zoals het AANHCP? Telt dat dan of niet?
laetitia schreef:Als ze niet vakbekwaam zijn hoe komt het dan dat ze zoveel goede resultaten boeken? En zoveel tevreden klanten hebben?
pjotrg schreef:Voor de klanten (wij dus) biedt zo'n erkenning ook zekerheid. De NB'ers (in idt geval in Duistland) zouden dus blij moeten zijn met een dergelijk wetsinitiatief en er alles aan moeten doen om ook een dergelijke degelijke opleiding op te zetten en die te laten erkennen. Zo'n opleiding zal dan alleen effe wat langer duren dan een paard maanden vrees ik....
pjotrg schreef:Waar het hart van vol is