Ik zou proberen of ze het ook doet als je geen snoepje in je hand hebt. Je maakt dus dezelfde beweging, alleen volgt ze in dit geval alleen jouw hand, niet het snoepje. Als ze het dan goed is beloon je haar en geef je een snoepje. Ik neem aan dat je ook al een stemcommando hierbij geeft...? En ik neem aan dat je met 'op commando' bedoelt met alleen het stemcommando? Als je op een gegeven moment elke keer op dezelfde plek naast je paard staat, mee naar achteren 'buigt', en je hand tussen de benen houd, kan je dit misschien uitbreiden naar bv. alleen de zweep of hand bij de singel en naar achteren buigen. Als ik bij mijn eigen paard naast hem ga staan, 'buig' zeg en zelf naar achteren meebuig, snapt mijn paard bv. al dat het de bedoeling is dat hij de buiging doet.
De positie waar jij staat en de bewegingen die je maakt kunnen ook een grote rol spelen in het kunstje, en het paard kan daardoor gemakkelijker de associatie maken.
Mijn ervaring is trouwens ook dat je het beste een zweep/hand én stemcommando tegelijk kan geven voor een kunstje. Dan is het niet zo moeilijk te verwarren voor het paard als hij straks een heleboel kunstjes kent.
Het strekken kan veel tijd kosten. Mijn paard vind dit ook lastig, ik doe het met hem dus ook gewoon heel rustig aan allemaal. Dit kunstje vergt bij ons ook meer tijd, maar da's niet erg, die tijd neem ik ervoor. Bovendien zijn er ook oefeningen die hij wel gemakkelijker oppikt. 
Hopelijk heb je er wat aan. Succes!