vertrekken met hoge sprong of bok

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Niky

vertrekken met hoge sprong of bok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 21:31

Hallo,

Ik heb een driejarige die ik sinds een tweetal weken ongeveer 2-3 keer in de week een 10 minuutjes longeer. Hiervoor maar 1 keer, maar dan was het telkens een bom die ontplofte Haha! . Nu is dat al beter.
Hij kent de commando's stap, draf en halt. Rechtsom gaat dit allemaal heel goed, hij vertrekt ook rustig in stap. Linksom deed hij in het begin ook heel goed, maar nu sinds de laatste twee keer loopt het fout.
Ik begin op zijn slechte kant (tip van een vriendin). Ik ga eerst int midden staan en dan geef ik het commando om in stap te gaan net zoals op de ander kant. Maar hij vertrekt met een enorm hoge sprong, dus eerst vanvoor omhoog en dan vanachter. Daarna blijft hij in een snelle draf en krijg ik hem bijna niet gestopt. Gisteren sloeg hij tijdens het vertrekken zelfs zijn achterbenen uit in mijn richting. Als hij uiteindelijk wat gekalmeerd is luistert hij weer naar mijn commando's, zelfs halt houden en opnieuw vertrekken lukt goed. Dan zet ik hem op zijn goede kant en luistert hij bijna perfect.
Wat kan ik hier aan doen? Ik durf hem bijna ni meer op zijn slechte kant te zetten, uit schrik van een stamp te krijgen Bloos .
Misschien moet ik toch maar beginnen op zijn goede kant zodat hij eerst zo zijn energie kwijt kan?
Ah ja, ik krijg hulp hoor, ik sta er dus niet alleen voor. Maar wou aan jullie toch ook wat tips vragen.

Oreo

Re: vertrekken met hoge sprong of bok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:42

Laat 'm eerst los, zodat ie zijn overtollige energie kwijt kan.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:59

Inderdaad dit klinkt als een 'ik heb teveel energie en ik weet gewoon even niet meer wat ik ermee moet dus ga ik maar even heel raar springen' paardje Knipoog Eerst even lekker zelf laten rennen en daarna gaan longeren en kijken of hij het dan niet meer doet. Doet ie het dan nog wel dan moet je het probleem toch ergens anders gaan zoeken dan een energie overschot.

Niky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 09:54

ik was ook al aant denken dat het misschien te veel energie is. maar ik wil hem toch niet meer dan 3X in de week longeren hoor, daar is hij nog te jong voor vind ik.
dus ik ga het zeker eens proberen hem eerst losgooien! bedankt al voor het meedenken Knipoog

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:57

Ik weet niet hoe lang/vaak hij per dag buiten komt? Ik heb zelf ook een (bijna) 3jarige en die longeer ik ook niet vaker dan 2x per week maar die staat gewoon elke dag lekker buiten (met zn vriendjes) zodat de ergste energie eruit is als ik m ga longeren. Ik merkt het gelijk als ie dan toch een dagje even niet heel lang naar buiten kon en ik toch ga longeren. Dan issie gelijk veel drukker en baldadiger.

Niky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 11:25

hij staat 24/24 en 7/7 buiten in de wei met inloopstal Knipoog
ook samen met een vriendje, waarmee hij heel regelmatig is goe door de wei vliegt haha

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 11:35

Tja.. dan is het óf een heeel druk paardje Haha! , of (bedenk ik me nu opeens) hij vindt het gewoon allemaal nog wat spannend Knipoog. Kan natuurlijk ook nog! Ik zou het gewoon maar even aankijken, blijft ie het doen of wordt het erger dan zou ik toch wel even er iets achter gaan zoeken.