Ik heb een driejarige die ik sinds een tweetal weken ongeveer 2-3 keer in de week een 10 minuutjes longeer. Hiervoor maar 1 keer, maar dan was het telkens een bom die ontplofte

Hij kent de commando's stap, draf en halt. Rechtsom gaat dit allemaal heel goed, hij vertrekt ook rustig in stap. Linksom deed hij in het begin ook heel goed, maar nu sinds de laatste twee keer loopt het fout.
Ik begin op zijn slechte kant (tip van een vriendin). Ik ga eerst int midden staan en dan geef ik het commando om in stap te gaan net zoals op de ander kant. Maar hij vertrekt met een enorm hoge sprong, dus eerst vanvoor omhoog en dan vanachter. Daarna blijft hij in een snelle draf en krijg ik hem bijna niet gestopt. Gisteren sloeg hij tijdens het vertrekken zelfs zijn achterbenen uit in mijn richting. Als hij uiteindelijk wat gekalmeerd is luistert hij weer naar mijn commando's, zelfs halt houden en opnieuw vertrekken lukt goed. Dan zet ik hem op zijn goede kant en luistert hij bijna perfect.
Wat kan ik hier aan doen? Ik durf hem bijna ni meer op zijn slechte kant te zetten, uit schrik van een stamp te krijgen

Misschien moet ik toch maar beginnen op zijn goede kant zodat hij eerst zo zijn energie kwijt kan?
Ah ja, ik krijg hulp hoor, ik sta er dus niet alleen voor. Maar wou aan jullie toch ook wat tips vragen.