Eerste buitenritje met touwhalster gemaakt!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

aleida_thijs

Eerste buitenritje met touwhalster gemaakt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 10:12

Jaja, de titel zegt het al:
Gister was ons eerste ritje met touwhalster! Lachen Haha! Het was superlekker weer, en ik ging het gewoon een keertje proberen. We hadden al eerder wat kleine stukjes met een touwhalster gereden, in de bak en soms een stukje stappen door de polder, maar gister zijn we ook echt in het bos geweest Vork
Eerst gingen we een stukje door het bos, daar hebben we ook lekker gedraaft enzo. Hij gaf ook een keer een vreugdebok, hihi Tong uitsteken Daarna gingen we richting de duinen, naar een duinmeertje(was trouwens heel mooi daar). Lachen Thijs had er nogal zin in, maar het leek mij niet verstandig om hem bij dat meertje te laten gaan, omdat hij daar dan heel erg opgewonden van word. Dus we zijn een stuk om het meer heen gestapt, ook een beetje met de voeten in het water natuurlijk! Knipoog Hij vond het zo leuk in het water dat hij er bijna niet meer uit wou Tong uitsteken .
Daarna zijn we wer teruggegaan, en we hebben in het bos nog lekker een stukje gegaloppeerd: HEERLIJK Haha! Haha! Ik vond het zo'n gaaf moment!!! Lachen Echt super! Pling Ja
toen gingen we weer richting huis. Dit gaan absoluut nog een keer doen, en dan neem ik zeker een camera mee Knipoog Af en toe in het duin was het wel lastig, ik had soms het gevoel dat ik te veel druk moest zetten om hem in stap te houden, iemand misschien tips? Ik vond het voor de rest heel goed gaan en het was idd leuk! Lachen
groetjes

Coconut

Re: Eerste buitenritje met touwhalster gemaakt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:17

Leuk dat het zo goed bevallen is! Op wat voor soort paard heb je gereden met touwhalster?

Is jaloers dat jij duinen hebt zeg!! Heb je ook op het strand gereden? Haha!

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 10:20

@ Siebjelover: Thijs is een draver Haha! de duinen zijn idd leuk ja Ja ik heb niet op het strand gereden, eerst wil nog een paar buitenritjes met hem maken voordat we het strand op gaan (daar is hij echt heel erg heet), maar we gaan het nog wel een keertje doen! Lachen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:21

Wat leuk zeg, leuk dat het zo goed bevallen is. Lachen Lekker in de duinen zeg, waaide het niet hard?

Ik heb pas ook met mijn IJslander met touwhalster een rondje op straat gedaan, ze deed het super! Maar wel af en toe dat ze ging hangen of probeerde om te draaien, maar dat is haar karakter. Ik heb er wel van genoten, maar ik deed het gewoon eens voor de lol. Lachen

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 10:24

@ iceEva: waaide wel een beetje ja, maar dat meer ligt in een soort vallei, dus daar had je er niet zoveel last van Haha!

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 14:34

niemand meer? Schijnheilig

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:23

Fijn dat het zo goed bevallen is, geeft inderdaad een geweldig gevoel, je eerste galopje zonder touwhalster. Kan het me ook nog goed herinneren, heerlijk Lachen

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 11:18

Hoi klinkt goed.
Als je paardje in stap teveel tempo maakt dan kun je je paard steeds even stil zetten juist geen constante druk op een touwhalster zetten. Lukt dit niet dan steeds even indraaien links of rechts even blijven staan en weer overnieuw. Belangrijk om even te oefenen in de bak. Soms moet je dit zeer vaak doen voordat het kwartje is gevallen, maar is wel belangrijk want wat als je paardje in een hogere gang de volgende keer niet terug komt op je hulp.
Ik meem aan dat je in de bak wel een bepaalde methode oefent om je paard te stoppen of terug te nemen vanuit bv draf naar stap ?