ervaringen sidepull

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

geluksvogel

ervaringen sidepull

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 22:13

haai

heeft iemand van jullie ervaringen met deze sidepull?

http://deb-tr.magix.net/userwebsite;jse ... t=15&pos=1
dan sidepull te koop

ik heb degende van de ruitersportshop maar deze bevalt me niet heel super. opzich wel goed maar hij werkt ong. hetzelfde als mijn trainingshalster van Voest en dan heb eigenlijk 2 dezelfde. nu kwam ik deze tegen. iemand die deze gebruikt en ervaringen heeft? Lachen

Groetjes Ayla

smurf1988

Re: ervaringen sidepull

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:39

Geen ervaring er mee maar de ringen op de jukbeenderen lijken me niet bepaald lekker voor het paard Nagelbijten / Gniffelen

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 09:39

Die foto met die ring op het jukbeen is denk ik een ongelukkige momentopname.
Ik heb (niet presies dezelfde) hetzelfde model,maar dan in western uitvoering.
Het werkt natuurlijk hetzelfde.
Aan mijn side-pull zat een stugge harde neusriem,die ik heb vervangen door dikker zacht soepel touw.:
http://www.mijnalbum.nl/Album=4UMLAHJU

Ik ben er wel tevreden over,maar rij uiteindelijk toch liever met touwhalster.

Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:04

Meisje dat ik ken rijd er mee, op een groen paard. Gaat best heel leuk! Hij was nog wat te groot, maar de hulpen kwamen heel fijn door en hij reageerde er goed op. Ze was er geloof ik wel tevreden over, western instructrice ook Ja
Zal er morgen eens wat meer over vragen.

Tinkerloos; wat heb jij een gave zeg!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:00

Berdien schreef:
Tinkerloos; wat heb jij een gave zeg!
Dank je wel! Pling

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 23:04

Berdien schreef:
Meisje dat ik ken rijd er mee, op een groen paard. Gaat best heel leuk! Hij was nog wat te groot, maar de hulpen kwamen heel fijn door en hij reageerde er goed op. Ze was er geloof ik wel tevreden over, western instructrice ook Ja
Zal er morgen eens wat meer over vragen.

graag dank je wel Lachen

ik vind die van tinkerloos ook echt heel gaaf. ik vind deze vooral mooi omdat hij er toch heel engels uitziet Lachen

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:20

Ik heb ook zo'n soort sidepul als Tinkerloos. Om de scherpte van het touw eraf te halen, heb ik deze omwikkeld met dik vilt. Ik rij er nu mee als met stalhalster, alleen blijft deze wel goed op de plaats zitten.

sjuutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 15:46

Ik heb een sidepull gekocht bij een westernshop in Westerbork. Ik had er een gekozen met dubbel touw op de neus omdat dat wat zachter zou zijn. Dat bleek nog niet zacht genoeg en nu heb ik er zo'n beschermhoesje omgedaan die je bij de autogordels gebruikt. Het ding is gevoerd (moet tenslotte bij mensen in de hals ook niet schuren Haha! ) en werkt perfect. Zonder die hoes er omheen doet mijn paard zijn hoofd belachelijk omhoog en drukt zijn rug weg als ik wil stilstaan en hij niet Clown Duidelijk teken van "AU" dat hij zo reageert.

Maar het bevalt mij uitstekend, hij blijft goed op zijn plaats en ik heb er genoeg mee te vertellen.

Gr. Susan

coulash

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:56

Ik rijd mijn paardje met deze side-pull van Deborah: bevalt perfect! Leerkwaliteit blijft erg mooi. Ik wissel het af met verschillende bitlose optomingen: deze gebruik ik speciaal met de trainingen/lessen omdat we een poosje problemen hadden met wegvallen over de schouder....
Hiermee kan ik dan NET wat meer de schouder oppakken dan met een rijhalster (touw) waarmee je vanuit de kin stuurt.

Gr. Bianca

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 11:16

ik ga hem waars. binnenkort halen Haha!

zijn er nog meer mensen die ervaringen hebben? Lachen

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:55

Yeps... hier nog een enthousiaste gebruiker!
Stoffel heb ik vanaf het begin ingereden met deze sidepull en hier reageert hij super op...
Ik rij met de teugels los en gebruik h'm alleen heel even als rem en daarna gelijk weer los.

Afbeelding

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 11:18

Wat een grappige bles heeft die haf.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:24

Ik ga ook een keer een sidepull proberen denk ik. Indiaanse bosal is fijn, maar ik blijf zoekende haha.

Heb het nagevraagd, maar het gaat heel goed. Er zijn wat gaatjes bijgeknipt want hij was te groot, maar paard reageerd er goed op en ruiter kan er fijn mee werken. Geloof dat ze wel enthousiast zijn Ja

geluksvogel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 18:14

Nou ik heb hem ook binnen Haha! Gekocht van Deborah. Ik heb er vandaag eventjes mee gestapt en gedraaft, zonder zadel. Ik had daarvoor een kleine buitenrit gemaakt omdat de bak gesleept werd, dus had gewoon even bit in. Daarna snel met de sidepull en zonder zadel even uitstappen. Ik had een neusdeel van een kaptoom die wit onderlegt was van zacht rubber, onder het neusdeel gedaan omdat ik die toch nog wel wat hard vond. Paardje liep gelijk nageefelijk en ontspannen! Geweldig! Haha! Helemaal happy Haha! Ik zal binnenkort eens leuke foto's maken Ja

Ik ga er nog een bontje voor de neusriem aan kopen, ik kan niet eeuwig met dat ding van de kaptoom blijven rijden. Al ziet het er goed uit Ja En ik wil nog een aansnoerkinriempje of kinbeschermer kopen. Deze is net wat te hard vind ik maar een goed hoofdstel!