hoe bijzetten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kinky01

hoe bijzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 20:06

Wat gebruiken jullie als bijzet?
Ik heb een elastiek of bijzetteugels maar toch heeft ze teveel ruimte om haar neus in de lucht te steken. Waardoor ze de verkeerde spieren in haar nek gebruikt.

Ze moet losser en ronder lopen en leren verzamelen. Ze vindt dat moeilijk tijdens het rijden dus heb ik de tip gekregen haar te longeren. Maar waarmee kan ik dat het beste doen?

Wie oh wie heeft er tips?

danamuts

Re: hoe bijzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:08

ik zou het doen met een slofteugel. onder haar benen aan de singel vast maken, door het bit, weer terug naar de singel ( aand e zijkant, zodat de teugel van het bit naar de singel horizontaal loopt) als het goed is loopt ze dan vanzelf wat ronder. Je kunt ook een pessoa gebruiken

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:24

Ik denk dat je met een slofteugel er niet komt. Dan wordt het paard in die houding gedwongen en gaat het echt niet losser van lopen! waardoor er waarschijnlijk weer verkeerde spieren gebruikt gaan worden. Ik zou voor de Pessoa gaan! Dat is een zeer vriendelijke hulpteugel die je paard in balans en in een ontspannen en nageeflijke houding leert lopen.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:32

Ik longeer met een bijzet bevestigd tussen de voorbenen door, je begrenst dan alleen het omhooggaan, maar zet het paard verder niet vast.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:33

2 touwen aan het bit vast, onder de voorbenen door en vastmaken op de rug.
zo doe ik het
zeker niet vastzetten maar de ruimte geven om ze een houding laten zoeken..
het is ong hetzelfde als een pessoa als je ze goed voorwaarts laat lopen Knipoog

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 10:41

Nou helemaal hetzelfde als de pessoa is het zeker niet! De pessoa gaat namelijk ook achter de kont langs waardoor de achterhand ook actief mee gaat werken. En zoals de meeste mensen waarschijnlijk wel weten komt nageeflijkheid van achteren en niet vanuit de nek! Een paard dat mooi in balans loopt, loopt op zn achterhand. Met een slofteugel gaan paarden toch sneller alleen op hun voorhand lopen, en dan líjkt het wel nageeflijk, maar is het het niet.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:12

je hoeft de slofteugel niet strak vast te zetten...mijn paardje was een echt giraffe met het longeren. Nu longeer ik met een slofteugel die er losjes aan hangt (zonder iets achter zijn kont) hij zet zijn achterbeen eronder, en loopt op de achterhand, en zijn hoofd mooi op de plaats....dus het is niet het paard naar beneden dwingen.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:43

Eliine schreef:
Nou helemaal hetzelfde als de pessoa is het zeker niet! De pessoa gaat namelijk ook achter de kont langs waardoor de achterhand ook actief mee gaat werken. En zoals de meeste mensen waarschijnlijk wel weten komt nageeflijkheid van achteren en niet vanuit de nek! Een paard dat mooi in balans loopt, loopt op zn achterhand. Met een slofteugel gaan paarden toch sneller alleen op hun voorhand lopen, en dan líjkt het wel nageeflijk, maar is het het niet.

ben ik het helemaal mee eens Pling